Inga livshotande problem direkt


Pratade med en Ernst idag. (Dock inte den riktiga ERNST! men ändå)
Han hade dock inte tid att prata med mig,
för han höll på och isolerade.
Så det var lite äkta Ernst över honom ändå.
Blev lite full i skratt (:

Vi fick sluta tidigare idag om vi ville
 - vi fick så mycket telefonsvarare.
Inget svårt beslut. En timme tidigare stack vi.
 - aj, mina pengar...
En BurgerKing runda blev det.
Och sen skulle Nilo sola,
så jag & Rosita drog runt på stan en sväng.
Jag gjorde nåt hemligt & spännande, och så köpte jag en bok för en tia.


Jag vaknade med tyngd i hela mig idag.
Det var den där känslan;
"Jag lever, varför? Allting är halvt värdelöst. Jag vill sova, sova, sova..."
Men det ändrades senare. Kom på att det var vädret & själva måndagsgrejen som tyngde ner mig.
Regnet slängde sig nämligen ner från himlen när jag vaknade,
smattrade mot min ruta. Och då är det inte SÅ lockande att gå upp, kl 05.50.
 - när man skulle kunna somna om, sova flera timmar till.
Men, egentligen är det ingenting som är värdelöst nu. Faktiskt.
& det är första gången på länge som jag känner så.
Så när jag satt på bussen med mina kära musiklurar så insåg jag att jag mår bra at the moment.
Det enda man kan kalla problem i mitt liv just nu, är att jag inte får en lägenhet så snart som jag vill. Att det är Svårt att få lägenhet...
Men det är ju inte direkt något livshotande problem.
Det innebär mest att jag får bo kvar i det hemska Ingentinget lite längre.
Men jobbet är okej. Tiden där går snabbt, tack vare arbetskamraterna & internet. Veckorna går snabbare än man tror.

På onsdag ska jag (förhoppningsvis) träffa Dino.
& då blir det frukt och prat i någon park nånstans.

På torsdag ska jag träffa Jenny, möta henne vid tåget
 , umgås lite. :)

I helgen ska jag (förhoppningsvis) till Dino.
Jag ska baka blåbärspaj & ta med.

För tusan,
 - livet leker!
Sluta klaga på saker nu Johanna! :D



Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0