Julafton - en vecka kvar




image19


       Jag vill ha mer av den där känslan som jag hade den kvällen när jag & rebecca gick och fotade. Hela jag upprymdes av känslan att det var jag & kameran. När jag fotograferar försvinner jag in i en helt annan värld, och det är i den världen jag alltid vill vara! Det är där jag mår bra, det är där jag ler och skrattar högt, det är där mina ögon glittrar. Det är där jag existerar!
       Och nu vill jag ha lite snö också. Jag vill få julstämning, för imorgon är det bara en vecka kvar tills det är dags att sitta runt granen och vara nyfiken på vad som finns i paketen. Imorgon är det bara en vecka kvar tills det är dags att rynka på näsan åt den överskattade julmaten. Imorgon är det bara en vecka kvar tills det är dags att se de små disneyprogrammen och äta knäck och marsipan. Imorgon är det bara en vecka kvar tills det är dags att slita av pappret från julklapparna och bli smått besviken för att det inte alls var det man trodde att det skulle vara. Imorgon. Imorgon är det bara en vecka kvar tills det är julafton, och jag vill faktiskt ha snö då!
       Imorgon, då är det dessutom bara EN dag kvar tills jag fyller år. En dag kvar tills jag har levt i 19 år. En dag kvar tills jag är ett år närmare 20 - då man får göra allt!
       Jag vill ha snö vid de här tillfällena. Snö, virvlande i luften och lätt och luftig på marken. Men icke. Verkar det som!

Kommentarer
Postat av: Mulle

hehe lite skumt egentligen , du och elin är lika gammla men om 2 månader är elin 20 :P

2007-12-17 @ 18:22:19
URL: http://www.sannorlunda.com
Postat av: Jess

supervacker bild... var är det?

2007-12-20 @ 22:38:34
URL: http://sirarti.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0