Julafton & magi


       Jaha, så var det årliga klappöppnandet, matfrossandet, kalle anka - tittandet & knäck-som-fastnar-i-tänderna-och-det-allmäna julätandet över, för denna gång. Precis som varje år så tar det liksom slut efter klappöppnandet. Och magin är borta nu. Ingen julstämning har befunnit sig i min kropp denna decembermånad. Jag har inte sett julkalendern en enda gång. Jag blev glad när snön kom och tänkte att JA - nu blir det en vit jul trots allt, men sen försvann den och känslan gjorde detsamma! Jag har pyntat lite i lägenheten och lyssnat på körer som sjungit Gläns över sjö och strand i vackra stämmor, men fortfarande har julstämningen befunnit sig någon annan stans. Jag bakade julgodis med min syster och vi lyssnade på Elvis som med mörk röst - och säkert vickande höfter - sjöng Come all ye faitful.... Jag har känt lukten av julskinka. Fortfarande ingen julstämning. Och så blev det julafton, och jag vaknade tidigt som man alltid gör, varenda år. Jag låg där och kände efter litegrann. Men, jag kände ingen julstämning. Och jag vaknade på riktgit några timmar senare och gjorde mig iordning, och jag åt frukost, och jag kollade på klapparna under granen. INGEN JULSTÄMNING. Och jag åt julmat som jag varje år ogillar lika mycket. Jag fikade. Jag kollade på Kalle Anka. Och så blev det dags; ÖPPNA JULKLAPPAR. Och julstämningen?! Ja, den infann sig en stund, då när vi öppnade julklappar. Men ändå, ändå var det itne samma magi man kände som när man var barn. Kan någon tala om var den tagit vägen?


Ja, detär i alla fall lite mysigt med jul.
Trots att någon glömt trolla fram den där magin.
Fortsatt trevlig julaftons-kväll!

Kommentarer
Postat av: meelinah

läs min blogg tjejen! du har en fin blogg! skulle vara kul om DU ville dela med mej med dina åsikter till min blogg! tomtekramar / melinah

2007-12-24 @ 22:41:44
URL: http://meeelinah.blogg.se
Postat av: mulin

saknar dig också. vi får åka till IKEA någon dag. jag måste köpa nya lakan (:

2007-12-26 @ 12:38:19
URL: http://mvp.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0