Nattlig underhållning


Jag ska börja göra som mulin gör ibland; dokumentera mina grannars sysselsättningar.

      Grannen som bor vägg i vägg med mig - skulle jag chansa på att det är en kvinna av något slag - ålder har jag inte den blekaste aning om. Men människan ifråga har nog bred musiksmak, för det som har smitit genom väggen, till mitt öra, har varit allt från smörig och usel radiopop till opera i hög grad. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
      Ibland skulle man kunna tro att jag har råttor i mina köksskåp, men så är inte fallet. Jag tror snarare att det är grannen där, vägg-i-vägg som rotar i sina köksskåp. (Jag skulle dö om jag hade råttor här inne!)
      Ljud som även nått mitt öra har varit ljud av njutning - dvs sex. Det känns väl lite sådär att hur väl som helst höra att sin granne har sex. Tack och lov har jag högtalare - så jag kan sätta på musik, högt!
      Senaste nytt angående grannen vägg-i-vägg, var ett gräl. I natt när jag låg och försökte sova hörde två människor börja skrika. Den kvinnliga parten hade snyftningar i rösten och den manliga parten var allmänt sur. Jag lyckades inte förstå vad grälet handlade om. Jag låg mest och var fundersam. "Tänk om han är en sån som slår kvinnor, ska jag ringa 112?!"  Men grälet avtog, och min oro gjorde detsamma.
      Men det är ju kul med lite nattlig underhållning - eller vad säger ni? Men det jag tycker bäst om ifrån grannen där på andra sidan - det är nog trots allt när hon (!?) spelar musik.


      Grannen en trappa ner brukar ställa sin kompostpåse utanför sin dörr - dvs i trapphuset. Hon (!? - jag får för mig att alla är kvinnor!) brukar inte ha den stående där i 1 timme, utan gärna en längre stund, så att stanken av bananskal, kaffesump -  allt som platsar i en kompostpåse -  kan ta sig ut, och spridas i luften i hela trapphuset. Sen dagen efter att hon (!?) ställt ut den - DÅ tar hon bort den. Detta har nu hänt två gånger.
      På hennes (!?) dörr hänger en ängel som hälsar Välkommen.


      De övriga grannarna vet jag ingenting om. Jag tror - att grannen mitt emot är en kvinna - såklart!

Kommentarer
Postat av: mulin

haha, grannar alltså

2007-12-15 @ 14:13:28
URL: http://mvp.blogg.se
Postat av: ELIN

finns ingen lista längst ner på namnen på dom som bor där? eller är det bara typ E.Nyberg?

2007-12-15 @ 18:39:10
URL: http://elinsord.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0