Sångfylld födelsedag

Dagen har inneburit sång, hela dagen. Och det var underbart att använda rösten på det sättet igen. Det bästa jag vet ÄR att sjunga.
      Dagen har även inneburit handskakande, kindpussar och "kära" återseenden. Lite skratt och så den där konstanta blicken från Oliver. Som man börjar skratta av, och som gör en nervös. Jag och Emelie, vad vi skrattade.
      Bästa repliken idag var från Professor Wildh.
"Ahhh, and you! I remember spital in may, and your entusiasm on Happy new year!"  
      Jaha? Vilken entusiasm? Kanske hade jag den, utan att jag riktigt minns. Kul att han nämnde det i alla fall. Jag minns alla komplimanger de öste över mig den sista kvällen då vi var där. Jag kan vara stolt och säga att de faktiskt öste komplimanger. Det var kul må jag säga! Hoppas vi spenderar torsdagskvällen med dem nu! Öl och lite allmänt snack liksom, innan de åker hem! Vore himla trevligt!
      Dagen har inneburit sång, på tyska. Vi svenskar med kass kunskap i tyska, ska tillsammans med den österrikiska kören sjunga ca 9 verser med tysk text. Och en av dessa verser ska våran kör sjunga - utan österrikarna. De skrattar åt oss när vi övar!
      Morgondagen består av sång. och jag ska gå upp kl 06, för att åka till linde kl 07. Jag kommer vara där kl 08. Och inte förrän kl 09 ska vi börja sjunga. Jag kommer få sitta i min ensamhet i kyrkan en timme. Galet. Helt galet! Men himla kul ska det bli ändå!

      Dagen... har inneburit ett besök av Erica nu på kvällskvisten. Fick film & godis i present <3. Och så åt vi gott och blev feta. Lovely!

      Nu blir det sömn, och snart är det jul!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0