Tänk, vilken idiot jag nog är

       Det finns något jag ångrar, och som jag inte riktigt vågar säga högt hemma. För jag vet att då får jag hela familjen på mig. Eller i alla fall min nästan!
       Det jag ångrar - är att jag skippade att gå på folkhögskola. Jag skulle ju för fan ha gått värsta fotoskolan på Viebäcks folkhögskola. Visserligen var jag osäker på om dokumentär & reportage - foto var min grej, och så var kostnaderna väldigt höga. Men ändå. Tänk vad mycket jag skulle ha lärt mig. Tänk vad allt jag lärt skulle varit till nytta längre fram. Tänk vad roligt det hade varit att fota på heltid (istället för att sitta på ett ruttet jobb och må åt helvete). Tänk vad roligt det hade varit att bo på internat och lära känna många nya människor, att känna den speciella gemenskap som alla talar om när ordet internat nämns! Men jag valde bort det. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Ska jag klandra mig själv? Eller ska jag inse att valet jag gjorde nog har fört med sig något bra!? Egentligen så ångrar jag det nog allra mest för att jag går miste om internatlivet, alla verkar ha så roligt. Jag ångrar det inte så mycket pga all den lärdom jag missat, för jag var ju trots allt osäker på om jag ville lära mig just det där.
       Jag ångrar lite att jag inte valde att gå den där skrivarlinjen på Ölands folkhögskola. För tänk vad jag älskar att skriva. Och tänk, den där kostnaden hade inte blivit lika hög. Och tänk, tänk vad mycket jag skulle lärt mig även där.
       Tänk, tänk vilken fullkomlig idiot jag nog är. Det som jag hållt som en hemlighet ända sen jag tackade nej till min plats. Det var att det fanns en kille med i bilden. (Man får inte göra något så idiotiskt för en kille!) En kille som det ändå gick åt helvete med, innan det ens hade tagit en riktig början. Ni hör ju idiotin i det hela. Jag skippar min framtid - för en kille.
       Jag kan söka igen i år, visst kan jag det. Men det blir ändå inte samma sak. Nu har jag lägenhet och sådär - den kommer jag flytta från i slutet på april. Men sen då - om jag söker, så får jag besked i maj/juni om jag kommer in. Vad ska jag göra? Skippa att försöka få tag i en ny lägenhet för att jag inte vet om jag KANSKE kommer in på folkhögskola? Flytta hem. Bo där över sommaren. Jag skulle inte palla! Förstår ni? Jag skulle inte palla för fem öre! Jag medger och får helt enkelt stå för att jag satt mig i en idiotisk sits. Jag vet att jag skulle trivas med att bo på internat. Och jag går miste om så himla mycket. Alla säger det. Och jag tror dem!

Kommentarer
Postat av: mulin

tänk som jag gör när jag tänker så där. allt har faktiskt en mening. det är meningen att du skulle tacka nej.... faktiskt.

2007-12-23 @ 19:13:29
URL: http://mvp.blogg.se
Postat av: mulin

tänk som jag gör när jag tänker så där. allt har faktiskt en mening. det är meningen att du skulle tacka nej.... faktiskt.

2007-12-23 @ 19:13:52
URL: http://mvp.blogg.se
Postat av: Elin

men ska du flytta från den i aril? vart då?? =)

2007-12-23 @ 20:22:57
URL: http://elinsord.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0