Ibland gräver man i garderoben

Well, är hemkommen från jobbet nu. Dagen var en skum dag. Vad ska man säga?
Dagen innehöll väldigt många telefonsvarare, hela dagen.
Alternativt folk som sa "nej, jag har inte tid att prata med dig!"  whaaaat? en halv minut liksom...
Jag har suttit och skrivit sms som en tok, hela dagen. Främst till den person som vandrar omkring i mitt huvud en hel del, Dino. (Som åker till utlandet inatt/imorgon, och förhoppningsvis kommer till augustibuller för då blir jag typ ÖVERlycklig!)
Min ledighet för nästa vecka är iallafall bekräftad nu. Augustibuller, here I come. Uscb allstars - here I come. Här ska dansas vilt!


När jag var hos Dino i måndags erkände jag för mig själv, att jag är allt för dålig på att knarka i mig ny musik som släpps, jag har missat mycket.
Jag påminde även mig själv om att Silverchair en gång existerade, med underbara låtar som Ana's song, och I miss you love.
När jag var hos Dino i måndags påminde jag mig själv om hur urtjusig grabben är!  När han reser sig ur soffan och kliver iväg till köket...hans hår!




Det var en lång tid jag existerade och exprimenterade med mig själv, och inte riktigt visste vem jag själv var. Perioden visade sig starkast utåt när jag gick i ettan på gymnasiet. Då var jag svart-och-svår och bara var. Kände mig inte trygg i någon stil alls. Jag försökte skrämma bort saker som skrämde mig genom att vara någon annan än mig själv. Så jag sminkade mig på ett vis - som visserligen passade mig hyfsat - men som inte alls var jag. Och jag ägde bara svarta kläder.
Nu har jag kommit på att man inte skrämmer bort saker genom att vara någon annan än sig själv. Man ska vara helt tvärtom, man ska vara sig själv! Så mycket man bara kan. Man ska klä sig som man känner för, man ska umgås med de man vill, man ska Inte lyssna på dåliga saker folk säger om en, man ska inte stressa och göra saker som man verkligen inte vill.  (Om det är tvunget att göra dem, kan man tänka på det med en sund inställning. "Jag kan göra det här, det kommer inte ta livet av mig. Jag kan göra någonting roligare efteråt."
Man ska helt enkelt bara vara. Och vara sig själv. Lyssna på sig själv. Och spendera sin tid med att göra saker man tycker om, tillsammans med människor man tycker om.
Jag tror att jag hittat mig själv. Jag har hittat den typ av kläder jag trivs i. Jag skäms inte längre extremt om jag går utan smink en dag. Jag har hittat my kind of music. Jag har funnit det jag tycker om att göra (fota, sjunga, skriva). Det är bara några av många grejer. Och det viktigaste av allt; Jag har övervunnit min blyghet. Jag tänker inte längre att det inte kan vara Någon som vill umgås med mig, att jag är så jävla tråkig, ful och dryg. Klart man är tråkig om man inte försöker. Jag har börjat prata med folk. Och fått så himla många nya bekantskaper. Det är nog ett av de största kliven jag tagit. Och jag är stolt över mig själv, och över att kunna säga att jag känner mig själv nu. Och att jag nog om jag vill Kan komma någon annan person nära...
Det finns en sak som fortfarande skrämmer mig, men det är en sak jag inte tar upp här. Och den saken är jag säker på att jag kan hantera, jag kommer att få bort rädslan för det.



Tack för mig, nu ska jag kolla på film med min syster.
Allt är upplyst ska vi se.

Goodnight!

Kommentarer
Postat av: malin

å, vilket bra inlägg.
det peppade mig!
<3 kärlek

2007-08-01 @ 22:45:53

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0