Förhoppningar & onödigheter

Förhoppningar.
Onödigheter.
Av förhoppningar blir man bara onödigt besviken.
Fånigt besviken.

Det är en sån där dag idag,
när man vill kolla på en kärleksfilm och snyfta
för att ens eget liv inte alls är som det på filmen.
Eller lyssna på Imogen Heap - Hide and seek,
om och om igen.
Och minnas det som hände i OC-avsnittet
då den spelades.
Gråta lite mer.

Svar; Ja, jag har en såndär dryg & jävlig
           klump i min hals.
Jag vill bort från mitt jobb, till att börja med.
Det skulle minska den där klumpen ganska mycket
på en gång. För jag vet att det är jobbet som från början
har framkallat den.
Men sen då? Vad är det som ska radera klumpens existerande?
Helt och hållet? Jag kommer vara tvungen att gräva så mycket
i mig själv, för att hitta det. Och jag vet inte om jag vill gräva...
Gå igenom allt som hänt, ännu en gång.





och nu börjar grannjävlarna spela musik & skråla & skratta också.
orkar inte med dem idag.

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0