Gårdagen & dagen


Gårdagen skulle jag ägnat åt att traska runt med cv.n överallt, i hela örebro, almost.
Så jag skrev ett cv, och det blev snyggt, lagom mycket information och allmänt bra liksom.
Eftersom min skrivare inte är inkopplad än, och eftersom jag inte har några färgpatroner till den,
och eftersom jag inte har några papper till den   - så tänkte jag att jag skulle gå till kusinens
affär och skriva ut. Sagt och gjort. Jag skickade cv.t till min mail, och sen drog jag på mig kläder
och traskade iväg. Regnet hade slutat falla och det började klarna, trodde jag!
Halvvägs på väg börjar det dugga lite. Jag skyndade på stegen. Efter ytterligare några meter
börjar det falla en extrem mängd regn på mig. Inte nog med att det regnade.
Det blåste också, så regnet piskade mig i ansiktet. Och frisyren som jag skänkt SÅ mycket spray
lade sig platt. Och regnvatten blandat med spray rann i mitt ansikte. Lät en droppe hänga på
nästippen, och när jag försökte torka bort den blev jag bara ännu blötare. För min jacka var plaskvåt,
min halsduk var tung av vatten, mina händer var blöta. Och byxorna hade man kunnat vrida ur.
Sen var jag framme, traskade in i affären med alla flashiga tv-apparater, stereoer, högtalare...
som en blöt jävla katt. Det droppade om mig. Klev fram till datorn som kusinen hänvisade till.
Efter att ha tagit av alla droppande jackor & halsdukar. Skrev in www.hotmail.com i adressfältet
och loggade in. - håret droppade vatten på tangentbordet.
Öppnar mailet med filen i.  - håret droppade lite mer vatten på tangentbordet.
Öppnar filen.  - håret droppar ännu mer vatten på tangentbordet.
Och hej, filjäveln går inte att öppna. Pga att jag hemma hade en för ny version av Word.
Crap. Så där stod jag. Blöt. Och utan cv.n att gå runt med.
Satt och lyssnade på Sofie Zelmani där i affären, medan jag väntade på att regnet skulle
sluta falla. Sen gick jag + kusin + hans arbetskamrat till Palette, för lite lunch. 
Kyckling i bröd. Så mycket mat på en gång har jag inte sett på länge.  
Sedan var det dags att traska iväg och träffa mulin & sofie vid Waynes coffee.
Smällfet som jag var så klarade jag mig utan att ta någon bakelse eller dylikt. En kopp
Pata-pata té däremot. Det slank ner. Svart te med ananas, guava & passionsfrukt (?!?!). Gott!
Där satt vi. Almost två timmar. Snackade strunt. Skrattade lite. Sofie försökte finna något
litet att jämföra de gigantiska kaffekopparna med. Och jag tog lite kort, såklart!
Efter lite té & kaffe begav vi oss ut i snöfallet som till en början var mest pest. Vi letade efter
maffiautklädsel till sofie, klurigt. Vad är maffia - i kvinnofall? Vi fann iaf en jättefin klänning åt
henne, på Indiska. Och handskar på Glitter. (Som blev en besvikelse)
Och snöfallet ökade i takt med att mörkret föll. Tillslut kändes det ganska mysigt faktiskt.
Se snöflingorna virvla mot gatubelysningen. Ja, det är rätt fint, trots att det är drygt!

Sen begav jag mig hemåt. Funderade på om jag skulle dra upp kameran eller inte.
Det blev inte, dumt nog.
Elisabet kom. Och vi bar ner massa lådor till mitt förråd. Och så skruvade vi fast
den där hyllan/skåpet, som hotade med att falla emot den som vågade öppna dörrarna.
Så nu vågar jag ha saker där. Och nu vågar jag börja planera in en inflyttningsfest!
Sen satt jag visst uppe halva natten. Och bara försökte roa mig vid datorn. Egentligen
så hade jag nog rätt tråkigt ändå.

__

Om en stund (ett par timmar) ska jag träffa Erica på stan. Inhandla lite nödvändigheter.
Vi traskar sedan hem hit och lagar till nåt käk, äter lite snacks och dricker lite alkoholhaltigt.
Vid 9 tiden går tåget mot Köping, där vi ska se Eremia. Och dricka mer alkoholhaltigt.

Nu är jag mest frustrerad över att jag inte hittar min pincett. Jag vill plocka mina jävla
ögonbryn. Har inte gjort det på länge. Och nu spretar de åt alla håll. (fast bara enligt mig själv.)
Kvällens outfit? Är det kallt ute?


Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0