Hyresgästföreningen


Jag har varit hemma idag, och det betyder att jag har behållt
nattens klädsel på mig.
Ett par urblekta gråa mysbrallor, en gigantisk Nautilus t-shirt,
och sen kan man lägga till det där håret som är risigt och
har massa gamla hårspraysrester.
Charmigt värre!
Just när jag står och bänder loss fruset kött ur sin
förpackning, då ringer det på dörren.
Jag går ju och öppnar, utanför står en tant med
grått & risigt hår, en stor blå jacka & ett block där det står
Hyresgästföreningen.
(Hon var inte heller så himla charmig.)
Hon ber att få komma in för att slippa stå i
trapphuset där det ekar.
Well tänkte jag. Så fick hon stå innanför dörren.
Så började hon prata.
Om att hyresgästföreningen var så himla bra,
och att det inte kostade mer än 77 kr i månaden.
(En förmögenhet - tänkte jag när hon sa det)
Sen kom frågan; "Tycker du jag ska skriva med dig på en gång?"
Jag körde med min vanliga grej när jag egentligen vill säga nej.
"Kan jag få fundera några dagar, och sen höra av mig?!"
"Men vi kan lika gärna skriva med dig nu,
och så ringer du och går ur om du inte vill vara medlem,
det kostar nämligen ingenting första månaden!" säger hon då.
...Kärring! Vad ska man säga då liksom?
Så jag, puckot som inte vet hur man använder bokstäverna
N E J , kombinerat till ett enda ord, jag säger, jomenvisst
okej. Skriv med mig på en gång.
Och vips så stod jag där och skulle skriva på,
ge personnr och banknr.
Samtidigt som jag gör allt det där, så kallar jag mig själv
Idiot, med feta bokstäver.
Varför ska jag vara så jävla klen och feg för?
Ett snabbt nej, och människan hade gått? Så fan heller,
då hade hon ju stått i MIN lägenhet i minst 30 min till,
för att försöka vända mig. Och då hade det ändå blivit så
att jag i slutändan sa Okej - för att bli av med henne!
Crap - imorgon direkt på morgonen ska jag ringa till
Kundtjänsten och säga; "Hej, jag vill inte vara medlem hos er!"


Jag förbereder för matlagning,
kvinnan kom och störde!
Minutbiffar & ris + Icas bea-sås som inte smakar
någonting.

Jag känner mig febrig,
varm & kall, om vart annat.

Kommentarer
Postat av: mulin

know the feeling.. jag borde säga upp mitt medlemsskap i greenpeace på tal om det ^^

2007-11-12 @ 21:02:40
URL: http://mvp.blogg.se
Postat av: Anonym

wow vilka problem :P

2007-11-15 @ 14:18:49

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0