Skinnjacka & doppler

Gårdagen innehöll jobb. & efter det stan. jag & marcus fick skjuts in till stan av han som brukar vara vakt utanför satin. Värsta bilen.
       Väl inne i stan stötte jag på Anders. och kort därefter Mia. och henne hookade jag upp med och vi drog vidare. stötte på ett antal människor hon kände, och så gick vi in på hm. mitt mål var; hitta en jacka. och målet bakom målet var ungefär; ta reda på om jag passar i en skinnjacka. Det första jag såg när jag kom in på hm, var just skinnjackor och dit styr jag mina steg. Såg en mörkbrun, ah - tänkte jag. Tog på mig den och kollade i spegeln. Vidrig syn. Plötsligt hade den snygga bruna färgen förvandlats till nåt som såg ut som plastig / guldig brun, av något slag. Äckligt! Sen såg jag jackan bredvid. Typ rödbrun. Ah - tänkte jag. Tog på mig den, och kollade i spegeln. LOVE!  och hej, där var ett spontanköp gjort!  & grabben i kassan var snygg. Därför tog jag lite extra tid och fyllde i lappar om hm-klubben.
       Jag & Mia var allmänt trötta, tror jag. Vi skrattade hysteriskt åt allt, och egentligen ingenting. Vi skrattade åt hur vi pratade, hur vi formulerade oss. Och vi skrattade åt nötter på Ica. Åt gester. & åt illaluktande män på bussar. Åt allt - skrattade vi. Och jag kan knappast säga att det var tråkigt. Ont i käkarna hade jag nästan, men det var det värt!
       När jag kom hem väntade ett paket på mig på bordet. YES. Äntligen. Ett tjockt paket i kartong som det stod Adlibris på! Mina böcker. Sex st böcker som jag beställt enbart till mig. Inga studier eller dylikt. Bara egoism och nöje. Upptäckte att David Copperfield innehöll ett högt sidantal - det visste jag knappt innan faktiskt. 907 sidor. Undrar när tusan jag kommer ta mig tid och läsa den. Spännande! Nu äger jag en tjock bok. En riktigt tjock. Bläddrade lite i alla böckerna på kvällen innan jag skulle sova. Måste nog erkänna att Bob Hanssons bok var största kapet. Den mannen, jag säger bara det. Hans ord. Hans formuleringar. Hans uddahet. Han.
       Sen kunde jag sova. Gott!


Idag har dagen bestått av jobb. Gorbys. Bokläsning. Musiklyssnande. & sömn på buss. Stekta köttbullar och mos med ketchup.
      Helt sjukt segt mellan samtalen på jobbet idag. Drygt? Nej. Mest jävligt skönt att slippa prata. Istället har jag lyssnat på underliga konversationer. & läst. Man skulle kunna säga att boken handlar om en snubbe som pga att han inte tycker om mänskligheten - flyttar ut i skogen där han en dag dödar en älg i extrem hungernöd. Sen blir han vän med den älgens kalv. Har den som huvudkudde. Låter den släpa på träd. Och låter sin son rida på den. Har den med inomhus hos en vän i samhället. Osv, osv. Jävligt underlig handling. & inte direkt av mitt intresse. Men författaren (Erlend Loe) skriver på ett så annorlunda och fångande sätt. Så jag kan inte låta bli att dras in i handlingen. Han använder annorlunda meningsuppbyggnaden, och är inte lika torr som vissa andra författare.
       Boken heter Doppler.  & jag har bara 40 sidor kvar.
      

Andra oviktigheter som sker och händer, är att jag anmält mig till högskoleprovet den 27 oktober.
 & imorgon ska jag på jobbmässa.

På lördag kommer Jenny & hennes Jens till Lindesberg. Då ska jag träffa dem. Följa med på Lovisas utställning. Och sen färga Jennys hår!  <3


Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0