Underliga val som den där gud gjorde

Ikväll är jag ensam, och ikväll känns inte det riktigt bra. För jag har varit borta hela dagen, åkt bil till stockholm - åkersberga, för att hälsa på min bror. Promenerat i stövlar med klack - säkert 4 km, och mina hälar tog inte det så bra. I åkersberga centrum åt jag en grillbiff som nästan saknade kryddning, sen gick vi tillbaka hem till min bror. Och jag avskyr att promenera raksträckor, de tar liksom aldrig slut. Efter några timmar i åkersberga kastade vi oss i bilen och åkte hem igen, jag sov lite, läste lite i Flickan från ovan, läste ut den till och med. Den var söt, sorglig, hemsk, tänkvärd och rent allmänt läsvärd! Jag upptäckte att sätena i 'våran' (säger man våran om sina pärons bil när man inte bor hemma hos dem längre!?) nuvarande bil, var hårdare än de i den gamla bilen. Jag har ont i rumpan.

Åkersberga var stället där gud valde att placera de där läckra husen - vissa helt galet placerade, på berghällar och med världens längsta trapp upp. Han valde även att placera åkersberga vid skärgården, vilket betyder att i princip alla de där läckra husen har en gigantisk båt stående på tomten nu innan det blir varmt nog att placera dem i vattnet. Liksom, som prydnad? Utfyllnad? Eller som ett måste när man bor där?

Jag insåg idag, att jag tycker bilar som corvette är överskattade och inte alls särskilt snygga. Det bara skriker snobb och överklass om dem. Och de kan väl knappast vara bekväma att sitta i?
Vad tycker ni om corvette-bilar?

Jag tycker att stockholm är fint. Skulle absolute vilja bo där en period, inte en livslång sådan. Men nåt år?


Nåväl, jag får göra det bästa utav ensamkvällen. (det känns faktiskt bättre efter att ha skrivit av mig dagens stuff!) Jag ska leta fram skruvmejseln och skruva isär en hylla. Glo i köksskåpen och packa ner det som inte behövs under veckan. (kanske!) Och så ska jag lyssna på musik som Maia Hirasawa, Pink Floyd, Kate Nash, Kottonmouth kings och självklart Belle and sebastian som jag upptäckt på nytt, och de är helt enkelt underbara!


Vad gör ni ikväll?

Kommentarer
Postat av: LINA VERONICA

Corvette ÄR överskattat!

2008-04-19 @ 21:11:26
URL: http://linaveronica.blogg.se
Postat av: Elin undrar

Varför skriver du "absolut" med ett E ? Jag bara måste få veta.

2008-04-19 @ 21:14:56
URL: http://detweiler.blogg.se
Postat av: Elin svarar

Usch då =) Ska man uttala det amerikansk också eller? ...

2008-04-19 @ 21:37:53
URL: http://detweiler.blogg.se
Postat av: shopOtip

Ja, jag förstår inte hur dom kan ha bytt jury bara sådär. Är verkligen jätte besviken!

2008-04-19 @ 22:33:30
URL: http://shopotip.blogg.se/
Postat av: shopOtip

nae, det komer det verkligen inte bli. funderar starkt på bojkotta idol. men man får se hur den nya juryn är, för den kaaaan ju kanske vara bra.

2008-04-19 @ 23:11:46
URL: http://shopotip.blogg.se/
Postat av: Elin

Visst lät det bra? Jag tycker det känns bra! =)

Ja, katten. Min katt! Det är nästan lite ofattbart, han bor snart här =) Och du! Jag kollade upp lite efter Bengaler och upptäckte att dom kan vara snäppet dyrare om man (har otur och?) hittar en riktigt bra uppfödare (och det vill man ju?) Men men. Allt har sitt värde, oftast är det värt det. =)

2008-04-19 @ 23:27:56
URL: http://detweiler.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0