Äntligen leverpastej

I flera veckor har jag gått och tänkt att det vore gott med en hederlig limpmacka med leverpastej på - jag har inte kommit mig för att köpa det. Men idag, idag köpte jag limpa och leverpastej, och en macka har jag ätit. Det var gott! Och det blir min jobbfrukost imorgon, leverpastejmackor, vatten och en banan.

Idag jobbade jag över två timmar. Folk kom och gick och alla såg förvånade ut, särskilt de som flydde vid kl 2 - den vanliga tiden. De som jobbade kvällsskiftet såg bara lite förvånade ut. Men det var skönt, jag led inte. De nya maskinerna jag jobbar vid är egna, de krånglar lite då och då, men när den vanligaste grejen händer så vet jag vad jag ska göra, och händer något annat så letar jag rätt på de där tekniska snubbarna.

Jag blev glad idag, för ölandstoken som är där och lär upp mig hur maskinerna fungerar, hade sagt till chefen att han tyckte jag klarade av det väldigt bra! Tydligen bättre än en kvinna som jobbat där 20 år - och de sa på ett möte att de ville ha erfaren personal på de där maskinerna... Well, jag bockar och bugar - det är ju positivt till eventuell förlängning!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0