...han klamrade sig fast i våra ben

Solen sken och det såg helt underbar ut. Promenerade upp mot resecentrum för att möta Emlan, och vi gick vidare mot Vero Moda, Åhléns, Gina Tricot, HM, m.m. Inne på Åhléns kom plötsligt en liten kille farande från ingenstans, han tog tag i mitt ben och klamrade sig fast, i chocktillstånd började jag skratta och försökte sen få bort hans fastklamrade händer. Vi gick vidare och han kom springande och tog tag i Emlans ben på samma sätt, sen tog han sats igen och med utsträckt tunga och utsträckta armar sprang han mot oss för att ta tag i ett ben från varje person. Den grejen upprepade han säkert 7 gånger. Vi bara skrattade och undrade var mamman var, hon dök upp till slut och ropade "men Anton...!" och jag tyckte Anton var ett väldigt sött namn och sa att det inte var någon fara. Vi fick oss ju ett gott skratt åt den söte lille Anton!

Vi begav oss sedan till Hälls där en bakad potatis med kyckling/curry blev mitt mål för dagen, och Emlans blev pasta Carbonara. Gott, mättande och vi rullade därifrån. Lite mer Åhléns och sen rädsla för bin när vi satt på en grön bänk på stortorget, vi åt läkerol. Sen traskade vi mot resecentrum för att fånga bussen, och efter det gick jag hem.

Kommentarer
Postat av: mulin

Ja, precis. Den affären.

2008-08-24 @ 19:55:29
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: mulin

Det finns djur på affären nära Vasa-kafét men jag hatar den affären och ägaren.

2008-08-24 @ 19:59:18
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: Natta

vilken mysig dag. har ju tydligen varit underbar sol som jag självklart missade.

kram

2008-08-24 @ 20:10:44
URL: http://nathalie.devote.se
Postat av: Emlan

Ja det var allt en underbar dag med vissa skruvade incidenter, men så brukar det bli när vi umgås johannapanna :D och jag gillar't skarpt!

Vill bara poängtera att den lilla fastklamrande/lipande ungen hette Alfons, och inte Anton :) själv tycker jag Alfons var ännu mer klockrent än Anton!

2008-08-27 @ 19:14:55

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0