Flytta till Budapest?

Nu är jag hemma från lindesberg igen. Efter två luciatåg, en volleybollträning (jag satt bara och kollade - men det såg kul ut, och jag blev oerhört sugen att börja spela volleyboll!), köttfärssås & spaghetti vid familjen Larssons bord, mamma mia & romerska bågar, och lite sömn. Luciatåg nr 1 igår - kändes inte som att vi hördes allt. Heshet skapades senare på kvällen och jag hävde te och naturläkemedel i hopp om att vakna kryare än någonsin nu idag. Vaknade med heshet och blev lite dyster. Men, det är bara extrem heshet, i övrigt finns det inget jag kan kalla förkylning, och jag har heller inte ont i halsen.


När det var dags för dagens luciatåg sa jag till Gun-britt: "hör du hur jag låter? vad gör vi?", hon suckade djupt och tyckte inte alls att det var bra. Men vi skulle göra så att jag gick med i tåget ändå, och sjöng där jag kunde och mimade där det var omöjligt. Jag tog mig igenom den där stunden, var tyst på ljusa toner där det var för långt kliv från tonen innan, sjöng alldeles utomordentligt tjusigt på de ljusa toner som var långa. Vände mig om och harklade mig ett antal gånger, och pep till vid vissa toner.


Trots denna heshet, dessa meningar jag bara mimade på. Så fick jag höra från Gun-Britt att hennes bror hade sagt "Ta hand om den där mörkhåriga tjejen längst till vänster, hon sjunger otroligt vackert!"
Såna ord, gör mig så otroligt glad.
Och Gun-Britt frågade även om jag ville med henne till Budapest när hon ska dit i april, och sjunga upp för en kvinna där. Men, att bo i Budapest? Det känns inte riktigt som min grej? Skippa stockholm - men välja Budapest? Nej, jag vet inte riktigt. Nog för att det skulle vara hur häftigt som helst att bli trimmad av någon i sång, bli trimmad av någon som är sjukt bra. Men, jag är rädd. Det är jag. Det är ett sånt väldigt avstånd, till min familj, och till mina vänner...!



Nu ska jag dammsuga och torka golv(???)
innan jag sätter mig tillrätta med chokladtryfflar,
te, täcke & kudde, i soffan. För att se idolfinalen.
Om jag orkar dammsuga och torka golv vill säga,
först måste jag ju göra så att man kommer fram på golvet.
Men, ja... Det är ju himla skönt när det är gjort.
Julmust vore gudomligt gott nu. Och skumtomtar...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta chansen, du får den bara en gång!

2008-12-12 @ 18:56:39
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycket ändå att du ska ta chansen :P

Den kommer aldrig att återkomma, och du kan alltid flytta tillbaka om du inte trivs.

2008-12-12 @ 20:13:10
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja ja tycker verkligen det! Tänk hur du ångrade dig när du tackade nej till chansen du fick på fotoskolan. Här är nästa stora chans för dig. Du har inte råd att tacka nej igen!!



Klart vi finns kvar, det gör vi alltid. Var inte larvig! :)



Din lägenhet är ett senare problem.

2008-12-12 @ 22:57:21
URL: http://klackarnaitaken.blogg.se/
Postat av: Linda

Ramlat in på din blogg.....



Tycker verkligen att du ska göra det! Budapest är en underbar stad, ungrare otroligt trevliga och... ja, jag älskar den staden. Har varit där ett par ggr och längtar alltid tillbaka.

2008-12-13 @ 02:41:03
URL: http://lorei.se/blogg

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0