Om att inte kunna sova

I natt sov jag inte så jättebra. Somnade runt 01.00, vaknade till vid 05.30 av att jag hade sådär så att jag knappt kunde svälja igen, det var ett tag sen det var jobbigt nu, men nu har det varit så två nätter i rad. Det är som att jag har en stor klump med slem i halsen som liksom hindrar mig från att svälja ner mitt vanliga saliv på något sätt. Jag får liksom, ta i för att svälja, och inte ens då går det som det ska.

Dessutom känner jag mig förkyld. Lite sådär som att nästäppan fortfarande sitter ganska långt bak i näsan, men är påväg framåt, och på sin väg framåt har den i tankarna att placera lite halsont i min hals (som att det inte vore nog med sväljgrejen....). Det känns inget kul alls, med tanke på att jag idag och imorgon ska vara med i ett luciatåg. Får se hur det känns framåt den tiden då bussen till lindesberg går, om jag kanske är med idag, men inte imorgon...? Jag vill inte vara sjuk på söndag när jag får massa besök.

Så, återigen ber jag om massa huskurer...?


Anledningen till att jag är uppe såhär tidigt, är att jag ska träffa Nilo & Rosita kl 9. Presentbyte och frukost. Och trots att det var lite brist på idéer för inslagningen igår, så fick jag till det någorlunda tjusigt. Några passande presentsnören fanns dock inte. Det ser lite bättre ut i verkligheten tjejer, ni behöver inte oroa er ;)



När jag vaknade till i natt och låg vaken en stund, då kunde jag i alla fall glädjas åt snön som jag såg falla i gatlyktans sken. Den fick mig att le litegrann, jag sa till mig själv innan jag gick och lade mig i natt "Let it snow!". Och se, nu är det faktiskt ett vitt lager på marken, som ser ganska tjockt ut. Det är fint tycker jag!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0