Välkommen underbara förkylning

Idag vaknade jag upp tillsammans med en snorig näsa, en lite halvond hals och ett dunkande huvud. Jag välkomnar dig varmt, underbara förkylning... Helgen ska nu definitivt spenderas inomhus. Tillsammans med te, täcke, soffa och film eller bok. Jag ska dock ta mig mod till att röra mig utanför dörren nu, snart. Gå till affären och köpa apelsiner så att jag kan göra lite färskpressad juice bland annat. Och så ska jag köpa halstabletter.

För övrigt så ska jag göra potatis och purjolökssoppa idag, äntligen. Det känns passande med soppa nu när jag är sjuk. Och något gott bröd ska köpas som jag kan äta till.

Annars så hoppas jag mest att jag får någon fin post idag, för jag känner mig ganska ensam.


Har ni några huskurer mot förkylning?

Kommentarer
Postat av: Natta

jo jag med eftersom jag tidigare varit med om ett bedrägeri genom Nordeas internetbank så jag har inte längre ett förtroende till Nordea. att de sedan gör såhär gör inte saken bättre för mig eller dem.



ja men guld är helt underbart, dock är det det enda jag kan ha då jag har allergi mot allt annat haha. så det måste alltid vara helt guld eller doppat i guld.

2008-12-05 @ 12:25:26
URL: http://natha.blogg.se/
Postat av: Natta

tack så mycket :D



oj mot förkylning har jag ej bra tips men har du ont i halsen ska du ta bafusin! :D

2008-12-05 @ 12:28:42
URL: http://natha.blogg.se/
Postat av: karin

VITLÖK! Gör vitklöksmör haha! Man stinker med det är kick för kroppen, jag lovar.



Och ja, jag borde smygstarta med operation: jobb :(

2008-12-05 @ 13:44:48
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: karin

Aw, okej.men kanske lite mat piggar upp? Annars är ju vatten bra, du kanske druckit för lite?



Annars brukar Eeze fungera mot plötsligt svår huvudvärk och inte bara migrän, fast det kanske man inte ska överdosera bara. hehe, jag är huvudvärksexperten! :P

2008-12-05 @ 13:55:04
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Anonym

Whiskey! Ta en klunk innan läggdags och halsontet är ett minne blott :) Funkar ALLTID för mig. Sen kan du prova esbirotox, ett naturläkemedel som stärker immunförsvaret så att man återhämtar sig fortare! Också jättebra! Lycka till med huskurerna & Krya på dig. / En, för dig, okänd vän ute i världen.

2008-12-05 @ 21:35:15

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0