En grej att (inte) flagga för

Det är körsbär på min temugg, sådana där körsbär som
sitter två och två. Och innehållet i muggen smakar skogsbär.
Jag förstår verkligen inte hur min kropp tänker, när jag går
upp tidigt med svidande ögon och kvidande läten och liksom
hatar hela världen och känner att nej för fan, jag pallar inte
det här, alls! Då, de dagarna säger min kropp åt mig att
jag ska äta en bastant frukost. Idag bestod den av ett stort
glas pärondryck, 2 "grillade" mackor (alltså fyra mackor)
med massa ost + grillkrydda. En mugg med te. Och så
har jag planeringar på äpplet som ligger på diskbänken.
Vanliga dagar när jag kan sova en evighet och älskar
världen och liksom ler när jag vaknar. Då svälter jag mig
själv, inte bokstavligt talat, men ni vet... Jag tar liksom inte
riktigt tag i den där grejen - att göra någonting att äta.

Och det - det är inte direkt någonting jag bör skryta
med och vifta en Johanna-flagga i luften.

Jag behöver tips på simpla frukostar. Frukostar som
är roligare än en trist macka eller två. Så, ös tips
över mig, tack!


Ute ser det kallt ut, och jag hatar verkligen att gå upp när klockan ringer kl 06.05. Jag hatar det när jag Måste gå upp den tiden! Det skulle vara skillnad om jag gick upp frivilligt, för att gå ut på en fotopromenad och fånga morgonens ljus, Stor skillnad. Men nu, nu ska jag till skolan. Uppgiften som skulle ha gjorts förstod jag som vanligt ingenting av, så den är bara halvgjord. Och jag skulle kunna gråta - så usel känner jag mig, mot min vilja. Vet inte direkt vad jag ska kunna göra åt den saken. Jag försöker tänka som Sofie sa åt mig; "Kan andra så kan jag!"
Men, kan andra? Vi är så många som ser ut som frågetecken. Eller? Eller är det bara jag som formar alla ansikten till frågetecken(??!?) och bara avskyr överklassmänniskan lite extra, och hon som aldrig, aldrig, aldrig ens försöker göra uppgitten.
Jag vet inte vad jag känner. Vad jag är. Vad jag gör. Och ingenting vet jag.

Men idag, idag är en dag med hjärtan. Och jag ska hem till mitt hjärta. Äta god mat. Kramas. Och kolla på film. Den delen av dagen ser jag fram emot. Kan man spola framåt?

Kommentarer
Postat av: Rosita

Rosita tar matfrågor på stort allvar och tillbringar morgonen med att snoka upp trevliga frukostar till Johanna på www.tasteline.com;
----------------------------------

Apelsinsmoothie med ingefära
2 portioner;

2 st apelsin(er), stora och söta
1 st banan (er), mogen
1 cm ingefära, skalad och skivad
1,5 dl sojamjölk, eller mild yoghurt
kanel, malen, att eventuellt strö över

Tillagning:

1. Skär bort skalet på apelsinen. Det gör inget om det är lite kvar av det vita. Skär apelsinen i bitar och ta bort eventuella kärnor.

2. Mixa apelsinbitarna, skalad banan, ingefära och sojamjölk eller yoghurt i mixer.
Häll upp drycken i glas och strö eventuellt över kanel.

Tips! Mixa med en liten bit av apelsinskalet, vilket ger god smak åt drycken.

---------------------------------

Nyponsoppa med yoghurtklick och mandel
0,6 l nyponsoppa
2 dl yoghurt vanilj, lättyoghurt
3 msk mandel, flagad

Häll upp nyponsoppan. Klicka i lite vaniljyoghurt och strö över flagad mandel.

-----------------------------------

Jaaa, det var nog allt jag hade denna gång.
Jag gillar som du märker flytande föda ;D
Annars är ju trevliga frukostar allt ifrån ägg, mackor, grönsaker, frukt, smoothies, yoghurt, olika grönsaksröror och ajvar, müsli etc.

Och det här är väl inte helt fel i sommar;
http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showRecipe&intChannelID=&lngRID=4045&tlfo=0

Puss på valentindagen! :D

2008-02-14 @ 10:31:04
URL: http://skarocksteady.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0