Fina ord i natten

Ett förflutet öppnas för mig. Jag blir överlycklig att han vill öppna sig för mig, även om allt kanske inte är det roligaste att höra alltid! Men förflutet - betyder sånt som har varit. Varför ska man hänga upp sig på saker som inte längre är? När man istället kan njuta av att vara omtyckt och att tycka om. Få fina ord viskade till sig i natten. Mjuka händer över hud. Ansikten tätt ihop och rysningar av kliande fingrar över rygg. Varför hänga upp sig på ett förflutet när man kan leva i nuet? När man fått bekräftat att inget kommer spelas upp igen. Att det är vi nu. Och att det gärna får vara det alltid. Att man är det som sökts. Jag är nöjd, och jag tycker om, mycket! Finare ord än jag hört på väldigt, väldigt länge har i natt viskats i mitt öra. Och jag kan inte låta bli att le!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0