Lyckorus

From 1a maj har jag ett förstahands-kontrakt på en lägenhet. Och det känns skönt. Så himla skönt! Lägenheten jag kikade på var lite i äldre stuk. Köket var ganska stort, så så småningom ska jag nog köpa ett större köksbord än det jag har nu - vilket bara har plats för två sittande människor. Bra skåp att ha som skafferi, många vanliga köksskåp - så jag ska nog få plats med alla mina tekoppar som jag köper! Badrummet var litet. Själva rummet ska jag höra med hyresvärden om jag kan få omtapetserat. För det var en del skruvar som satt där rätt fult, en del hål i väggen och sådär. Rymlig hall med två bra garderober. Balkong - så jag kommer ha balkong i sommar med!

Jag har redan börjat planera lite hur soffan ska stå i förhållande till tv.n som ska stå där. Och var sängen ska vara. Datorn. Keyboarden. Hoppas jag får plats med allt på smidigt sätt. "Rummet" jag har nu, är ju trots allt lite större. Men det ska nog gå fint. Är pepp i mängder, skulle allra helst vilja flytta in NU och liksom börja göra mig hemmastadd någonstans!

Tog en tur till Willys och några byggvaruhus med moster Bettan efter lägenhetstitten. Handlade banan, så nu kan jag göra mina smoothies igen. Börjar dock vara brist på hallon.

Bettan ska höra sig för på sitt jobb, om jag kan få jobba där någon dag i veckan, och kanske någon helgdag också. Extra pengar är aldrig fel. Jag jobbade där sommaren 2006. Så det blir tillbaka till härligheten kan man säga. Sitta och rensa bort överflödigt gummi från gummiprylar. Skönt att man kan lyssna på musik i alla fall, att man inte behöver prata med så mycket folk. Förhoppningsvis kan jag slippa den hemska kvinnan som synar en med ögon som sitter över hela hennes kropp.
Alternativt kan jag få jobba vid stora pressmaskiner - för det känns ju som jag. Minimala jag vid en stor maskin som pumpar ut ånga så att det luktar varmt gummi i rummet, och så att rummet blir ca 40 grader varmt. L O V E L Y. Jag hoppas på det förstnämnda.
Kanske kan jag få jobba där i sommar också. Jag håller tummar!

Kommentarer
Postat av: Mulle

grattis till lägenheten! va roligt :D

2008-02-02 @ 15:37:05
Postat av: Pelin

Skoj! Och så fint med förstahandskontrakt! Och till något annat: Vilken jättekonstig mening! "Börjar dock vara brist på hallon. " ;P Börjar dock vara brist.... bli brist? =)

2008-02-02 @ 19:10:53
Postat av: Johanna

bli brist är så tråkigt ;)
mihihi!
men ja, det känns jätteskönt med lägenheten :D

2008-02-02 @ 22:08:00
URL: http://alwaysinmymind.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0