Med dina snarkningar mot min axel

Jag finner det rofyllt att ligga och kolla
på reklam med dominoeffekt och maningar
om att skippa huskurer för munsår.
Med dina små
har-jobbat-hela-dagen-och-har-ont-i-hela-kroppen - snarkningar
mot min axel.

Jag tycker om när South Park står på,
och det talas om Castro, och du ligger sådär söt
i din säng. Och jag kommer in på ditt rum - efter att
ha klappat dina hundar. (tror jag!?) - med frågan;
Var det inte Casper som var anti mänsklighet?
att sedan få
Nejnej, han var bara en vanlig diktator!
som svar... kan ha varit något utav det sötaste på länge.
Att jag skrattade, en evighet.


__

Dagen har jag tillbringat i Tobbes säng medan han
jobbade. Tillsammans med alla mina pluggprylar
satt jag där. Och fick faktiskt något gjort. Gjorde hela
uppgiften vi har till imorgon. Vet inte alls hur rätt den är,
MEN - jag har gjort den, och verkligen försökt!
Imorgon efter lektionen ska jag sitta kvar på uni ett tag
och få ännu mer saker gjorda. För på fredag är det dags,
min första tenta - någonsin!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0