Tredje hjulet


        Jag känner mig lite som tredje hjulet. Ofta. Inte riktigt uppskattad och inte riktigt någon att tala med allt om. Jag har två stycken tala-med-allt-om - vänner på den manliga sidan av mänskligheten. En, som jag kan tala med allt om - allt på riktigt! Och det är Tobbe. En eloge till dig. Du är den enda som jag varit såhär avslappnad med i ett förhållande. Jag skulle kunna ligga och prata med dig i en evighet - om allt och ingenting, utan att det skulle kännas det minsta jobbigt! Den andra personen, som jag kan tala med om mycket, väldigt mycket - vet nog vem den är (?!). Många gånger har du fått höra mina negativa tankar och du har lyckats vända mig till något positivare. Jag är väldigt glad att du är min vän! Och jag är väldigt glad, att jag nu under senare tid kunnat skänka lite positivitet till dig (tror i alla fall att jag Kanske lyckades?!)
        Men, oavsett om man har tala-med-allt-om - vänner på den manliga sidan, så kan man även behöva en sådan vän på den kvinnliga delen av mänskligheten - också! För det är skillnad på hur man berättar saker till en kvinna / man. Det är skillnad på den respons man får på det man säger, skillnad på synsättet. Man behöver mer än ett synsätt på allt - när saker och ting känns jobbiga, eller när saker och ting känns bra.
Ända sedan jag var liten så har jag varit den där - nr 3, som inte riktigt passar in i helheten, men som däremot fungerar väldigt bra om någonting står ivägen för den egentliga helheten.

        Jag vet inte riktigt till vem jag ska vända mig. Vem jag ska tala med om Allt. Glädje, ledsamheter, funderingar. Livet i sin stora allmänhet.

        Men jag har Dig i alla fall. Och det gläder mig! Du är underbar

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0