Bekvämlighet


Det blåser inte så mycket idag, tror jag inte. Ändå drar jag mig för att gå ut. Dagar som dessa önskar jag att Coop låg mitt emot min port, istället för 8 minuters promenad bortåt. Just för att jag heter Johanna och visst är lite lat vid en del tillfällen. Det känns smått ovärt när det enda som ska handlas är en creme fraiche. Visserligen vet jag att när jag väl går runt där kommer det handlas en massa mer, och jag kommer få ont i armarna när jag går hem med påsen/påsarna. Borde köpa lite kryddor på ÖB. Kanske nudlar också. Och lite konserver. Och ett cykellås. Mamma & pappa tvingar mig till det. Nåväl, imorgon får jag hit min cykel. Det blir skönt att kunna cykla istället för att gå och åka buss överallt.

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0