Tvätta & plugga

Jag gick upp halv 9 och slängde mig
ner till tvättstugan. Jag har mer tur än mulin..
Det är extremt dåligt av grannar som tar en tvättid,
trots att tvättidens "start"tid inte riktigt har börjat.
Strongt gjort av dig igår, gillade grejen!

Jag har druckit ett glas multivitamindryck nu.
Ska ta tag i pluggandet. Kapitel 4 - 9 i
Svenska Akademins språklära.
sida 44 - 168 (eller nåt). Vadå?
Det är väl inte mycket?! Plus, att det är den
torraste och tyngsta bok jag någonsin sett,
nästan.

Men nu har jag pengar, och frukostprylar ska
inhandlas.
Har ni några tips på lite sådär extra goda
frukostgrejer?


Idag ska jag & mulin till cilla och spela Cluedo,
känns som en himla trevlig grej. Sen ska vi
upp till kåren och samlas för stadskamp
 - vilket jag inte vet exakt vad det innebär... Mest
av allt siktar jag på efterfesten på Strömpis.
Gratis inträde och gratis buffé. Med nollningsbrickan...

Kommentarer
Postat av: mulin

Jag vet, jag känner mig stolt över igår och det som hände i tvättstugan!
Och du, trots att vår planering för dagen har ändrats radikalt, tycker jag att den känns bra. Lunch ett, shopping och sen hem och tokläsa? Bra grej, trots att vi missar nollningen. Men det tar vi igen imorgon!

2008-01-23 @ 10:28:32
URL: http://mvp.blogg.se
Postat av: Rosita

Frukost?
Fråga mästaren!
Dvs mig! :D

Några tips på yum-yum-frukost;

Hallonsmoothie (är väl perfekt för dig??)
2 dl sojamjölk
1½ dl hallon
1 banan
2 tsk krossat linfrö
1 tsk kanel

Häll allt i en mixer och mixa till en smoothie.
(Eller kör med stavmixer om du har det)

Den här smoothien är sååå nyttig, hallon är bra för att de förbränner fett. Så då kan man liksom moffla i sig massa onyttigheter ;D
Kanel hjälper till att hålla blodsockernivån på en bra nivå, så man får inte sötsug.
Linfrö är BRA för magen, den mår prima av lite krossat linfrö, alternativt hela linfrön som man häller i när allt annat mixats.
Ang. sojamjölken...den hittar man ibland i kyldisken och ibland står den på hyllan med specialkost (glutenfria varor etc), använd INTE vanlig komjölk, det blir sååå blaskigt...yuk!

En annan god frukostgrej är;
Russinbröd med ajvar (paprika&aubergineröra som även är apgod att göra köttfärssås på), solroskärnor och persilja.
Yumyumyum!!!

Och om du är i fixartagen så kommer här också ett recept på ett jättegott bröd som jag brukar baka;

Hälsolimpa
5 dl vetemjöl
3 dl rågsikt
2 dl grahamsmjöl
2½ dl solrosfrön
1½ krossat råg
1½ msk bikarbonat (finns i kryddhyllan)
1½ tsk salt
½ dl olja
2 dl sirap
1 liter fil
1 dl russin
1 dl övrig torkad frukt, t.ex. aprikoser.

Blanda alla ingredienser till en slät gröt och häll gröten i smorda långpannor eller brödformar.
Grädda i 175 grader i ca 1 timme och 30 minuter.

Det är suuuupergott bröd.
Prova! :D
Hmmm...det var nog allt för denna gång...
Jag återkommer om jag kommer på något mer! :D

Puss!

2008-01-23 @ 20:05:33
URL: http://skarocksteady.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0