Universitetet


Helt klart en spännande upplevelse, chocken har liksom inte riktigt lagt sig än.

Jag & mulin, bland ca 1200 nya studenter,
några av de där nya studenterna ska läsa svenska med oss. och jag vet inte vad jag ska säga och tro, det är det som är så hemskt. en som tuggar på sitt pekfinger. en som ler extremt hela tiden och håller mobilen en halv decimeter från ansiktet när hon skriver sms (eller vad hon nu gör). en som korvar ihop skinnet i nacken så det ser äckligt ut. en tönt som vill bli vän med mulin. en kille som ser okej ut som läst litteraturkunskap. en kille och en tjej som känner varandra sen innan, som säkert är trevliga. massa äldre ansikten. alla ser mer eller mindre freaky ut och det skrämde oss lite. allt börjar med mig & mulin. det slutar med oss också!
Jag är himla glad att jag har mulin på samma kurs. annars skulle det ju bara vara jag och en massa knäppa människor, och jag skulle få ångest direkt och fundera på om det inte var bättre med VM media trots allt. men vi ska kirra biffen. imorgon är det första lektionen. 13-16. grammatik. tydligen har läraren fått pris av eleverna för att han är så himla bra eller något. så jag hoppas, jag hoppas man kan lite på det man fått höra! vi får väl se.
Imorgon ska jag & mulin kirra kaffegrejen, så att hon kan känna sig trygg. vi är i olika nollningsgrupper. det känns lite jobbigt. för hennes grupp verkar himla trevlig. medan min är, rätt trist och  -  kass. men jag ska inte döma allt efter intrycken första dagen. imorgon är en ny dag. därför ska jag sova nu. vakna upp vid halv 11, äta två mackor med stekta ägg, leta upp alla bra pennor jag kan hitta, packa ner mina böcker & mitt kollegieblock, ta på mig snygga kläder - vi måste ju hålla imagen som de snyggaste i klassen! och sen, sen ska jag traska iväg till bussen. och jag vill köpa skor. många!


(vi råkade hamna på farbror melkers också. deras kycklingbaguette är god!)



Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0