Stockholm!

Stockholm igår. Helt underbart! Tog bilen till Bromma, där jag fick leta efter något ställe som kunde låta mig växla pengar till parkeringsautomat. Sen tog vi tunnelbanan till Slussen, där vi hoppade på Gröna Lunds-färjan direkt. Jag stod och såg bergochdal-banan närma sig och var livrädd! Well, gick av färgan, fick våra åkband, begav oss mot Extreme som var en aning creepy, och efter det. Sedan bar det av mot bergochdal-bana och grejer. Några försök att vinna choklad --- men icke. Slänggungorna, dem gillar jag, och efter det en cola på en bänk vid vattnet! Det bar sedan iväg mot Fritt fall och jag ville verkligen inte... Det var det värsta jag varit med om --- ever! Men en upplevelse var det i alla fall. Och bergochdal-banorna var väl inte riktigt så hemska som jag trodde...


När vi var klara på Gröna Lund begav vi oss mot Skansen, där hade jag heller aldrig varit. Gick runt nästan hela. Kollade på djuren (jag blev helt förälskad i en säl!) och höll handen, kollade på utsikt och bara njöt. Vädret var helt underbart! Vi promenerade mot stan efter det, det var en bit och det kändes i ben och fötter, men när vi funnit en restaurang med Plankstek, då kändes det värt. Allt under hela dagen var väldigt värt, och väldigt kul och fint! <3


På tunnelbanan tillbaka till Bromma så störde vi oss på en liten unge, hade ont i fötterna och var trötta. Det var underbart när vi var framme vid Brommaplan och kunde skynda ifrån den där ungen och placera oss i bilen. Jag blev förälskad i solnedgången och ville bara befinna mig i den, och Tobbe blev sugen på att äta på Pizzahut. Jag mådde lite illa och var jättetrött. Men dagen --- dagen var helt underbar!

Kommentarer
Postat av: mulin

Åh, jag och Peter åkte till Stockholm förra året och gjorde allt det ni verkar ha gjort. Det är fint.

2008-07-24 @ 15:28:48
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: Natta

du kan få smaka om du kommer förbi :D

2008-07-24 @ 22:00:03
URL: http://nathalie.devote.se
Postat av: Natta

tack så mkt :D det kommer faktiskt från Topshop denna vår tror jag, annars hösten :)

står på gamla bloggen haha.

2008-07-24 @ 22:09:20
URL: http://nathalie.devote.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0