En anledning

Jag vaknade tidigt pga en idiotisk hunger som liksom gnager i hela mig. Skåpen är inte så välfyllda som de borde vara, men jag ska leta reda på mackor eller nåt. Eller gå iväg och köpa yoghurt så jag kan äta flingor.

Ska ut i solen med mulin vid halv 1. Nu SKA jag få färg, jag blir lite bitter annars, faktiskt. Solskyddsfaktorn joinar, likaså en flaska med vatten. Om hundralapparna hade funnits i överflöd hade även en gigantisk skål med jordgubbar fått existera intill oss, dock är jag rädd att den som det ser ut nu får utebli.



Anledningen till att jag avskyr arbetsförmedlingen, som jag nämnde igår, är att de ljuger.
När jag var där och skrev in mig frågade jag en man om jag kunde söka Alfa-kassa, eller om åldersgränsen var 20 för att kunna få det. Svaret jag fick var "Det enda som krävs är att du ska ha jobbat i 6 månader, det spelar ingen roll om du är 20 eller inte."  Fine tänkte jag, tyckte dock det lät lite hört, för det jag tidigare fått höra var att det var åldersgräns på 20. Men jag blev happy child av det han sa och tog jublande emot ansökningspapprena. Ringde till underbara VM media och fick arbetsgivarintyg och ptja, någon vecka senare skickade jag glatt iväg min ansökan. Igår fick jag deras beslut om avslag.
Motivering: Då du inte fyllt 20 år kan du inte beviljas arbetslöshetsersättning.
Jag blev sur, jag blev ledsen och irriterad! Så, that's it!

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv: Typ att knapparna satt på olika stället :P haha... och att jag tycker att canon är mer lättnavigerad :)

2008-06-03 @ 15:16:45
URL: http://nevnarien.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0