En sovande vacker

Vaken sedan 03.51. I brist på sömn - pga sväljsvårigheter - har jag druckit te, det lät mig kunna svälja och andas som man ska i ca 5 minuter efter att det var tomt i muggen. Jag har kollat på Hannah med H, som är en filmatisering av Per Nilssons bok Ett annat sätt att vara ung, den var egen, den var fin, den var - jag tycker den var bra för att vara svensk! Och boken, vill jag minnas är underbar, Per Nilsson är en himla bra författare och nu är jag sugen på att läsa Hjärtans fröjd, Korpens sång, Anarkai. Och självklart The return of hjärtans fröjd.

Jag har hunnit med att plocka bort ett mörkt hårstrå intill min navel, med pincett. Och lyssnat på lugna andetag från en sovande vacker. Jag har hunnit med att ha armen under hans huvud och fått mönster av hår på min överarm. Fågelkvitter och körsbärsträd med rosa blom har hunnit existera i mina tankar. Likaså drömmar, drömmar om omöjligheter. Och om möjligheter.

En envis jakt efter ett hårstrå, mellan naken hud och lakanet i sängen, känslan av att dra bort det när jag finner det, och i mörker låta det kittla mig på näsan, för att förvissa mig om att jag verkligen fann det. Att det inte ligger kvar mellan naken hud och lakanet i sängen.

Kommentarer
Postat av: Natta

hehe okej. vad var det du inte gillade med den?

2008-06-13 @ 08:49:56
URL: http://nathalie.devote.se
Postat av: Natta

vore jag du skulle jag aldrig gå in på Zara igen. De hittar världens sämsta personal.

2008-06-13 @ 08:51:05
URL: http://nathalie.devote.se
Postat av: mulin

Jag svarade på ditt sms och fick leveransrapport. Du borde ha fått det? Jag är inte säker angående tisdag, om jag kan. Men när måste man lämna ett säkert besked?

2008-06-13 @ 13:59:28
URL: http://apoetry.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0