Om att "försova" sig

Jag försov mig idag. Eller, egentligen kan
man inte kalla det att försova sig. För jag
vaknade precis då jag hade planerat.  MEN -
lektionen idag var två timmar tidigare än jag
hade trott. Jag trodde vi började kl 11. Så min
klocka väckte mig kl 9. När jag stängt av alarmet,
klockan 9. Såg jag ett sms från mulin. "Är du
inte här snart?" Och jag ringer med fundersamhet
och frågar om det inte var kl 11 vi började. Icke!

Kastar mig upp, iväg till spegeln. Risighet i håret
och gammalt smink kvar från gårdagen. Inget att
göra åt saken. Jag väckte Tobbe - som låg och sov
så sött (som vanligt). Bad honom skjutsa mig. Och
eftersom han är världens bästa, så gjorde han det.
Så jag kom inte mer än knappt en kvart försent. Skönt!
Jag hatar att komma in efter alla andra. Sist. Men, det
var inte så farligt ändå. Och uppgiften vi fick tillbaka idag -
krönikan om den skrivande människan. Det gick bra. Det
enda han kom med var att jag skulle skriva lite mindre
kontrollerat - och det är ju lättfixat. Och istället för att skriva
ordet "saker" skulle jag vara mer konkret. Jag är nöjd!


Nu är det en fika med mulin som står på schemat. Kl 2.
Bara Vara. Jag har saknat deras fåtöljer, och det dunkla
ljuset där inne. Jag saknar fönsterplatsen (som man
aldrig får) där man kan se på ruset på gatan neranför. Se
på tanter som studerar taket så ingående, diskuterar och
pekar. Se killen som inte alls passar ihop med barnvagnen
han puttar framför sig. Se hur alla rusar, fram och tillbaka
i allt för hög hastighet. Slappna av gott folk!

Annars var det gott med blåbärspaj igår.

Och jag vill jättegärna ha OC-helg med mulin och rebecca.
Snart! I alla fall en stund av helgen.

Kommentarer
Postat av: mulin

JA, till OC.

2008-03-19 @ 13:14:48
URL: http://mvp.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0