Snöfall / Solsken

Gårdag med uppvaknande intill morgonvarm kropp, och snöfall. Snöfallet fick mig att ge ifrån mig ett ljudlöst "WHAT!?!?". Bussen till universitetet och mina skor protesterade och bildade vattenpölar under min fot, mellan mina tår. Det kändes okej igen på bussen, men sen gick jag ut i slasket igen - och vattenpölarna blev större och kallare igen. Just igår var det någon stackars själ som hade valt att börja veckan på järnvägsspåret framför ett tåg som skulle ta min lärare Orla, från Alingsås, till Örebro. För att ha oss i textanalys. Men tåget stog stilla, många timmar. Pga att en stackars själ hade placerat sig där - just då. Så för oss var det bara att åka hem igen. Hämta tentan. Rysa lite över att människor faktiskt vill ta sina liv. Inte en bra grej, alls!

In på Coop - blöta fötter och jakt på vaniljsås, kändes som att jag gick i en enda cirkel, men jag hittade den inte. Och plötsligt blev jag livrädd och vågade inte fråga någon i personalen. Hem till Tobbis, kramar, pussar, matlagning, välmående och prat om klagomål och att få framställa sig själv som en LITEN bättre människa - i sina egna ögon.

__

ÖB & Coop, solsken, pringles, nagelklippare, måttsats, vaniljsås - Tobbis hittade den idag! Tur att jag har honom! Fika och allmänt umgås med Sötfia, det var längesen. Och vi stötte även på Petra, som för min del var ännu längre sen. Kamerakikande, Clas Ohlsson, Supremefika. Det var fint att träffa henne, hon har varit saknad. Och jag bör ta mig ner till de småländska skogarna och hälsa på henne. Se henne skapa glas and stuff!

Nu blir det Tobbis specialar-köttfärssås, tv-tittande, kramar och en bitterhet för att snön faller ännu tätare än den gjorde igår.

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0