Vårkänslor & tvåsamhet

I persiennbrist vaknar man antingen med regndroppstankar, snöänglar eller med solkänslor i magen. Idag vaknade jag med solkänslor i magen och med Kärlek bredvid mig. Godmorgonkyssar och prat om egentligen ingenting. Promenad hem från Coop där Kärlek släppt av mig med bilen. Nyttighetspurjolök, gurka & tomat, vitlöksbaguette - inför nyttighetslunch. Solstrålar mot nacke och glada känslor i hela kroppen. Ett sug som sa ifrån när det gällde kurslitteraturläsning. Det liksom propsade på att dagen skulle spenderas ute i glädje och sol! Mulin blev haffad på msn och efter ett fingerknäpp så var det givet att det var parkhäng som gällde. Det var pressbyrånoboy blandad i vatten, en vaniljbulle, cremekaffe för mulin - jag vet inte riktigt åsikten? min vän Nikon, maskar på marken, bråk mellan änder. Och solen sken, hela tiden. Visst klagade vi på att det blåste, men annars var det perfekt och det enda som saknades var en hemmasnickrad filt av plastpåsar - eller helt enkelt en alldeles vanlig filt.

Stadsparkvandring och prat om jobb och mindre positiva ting. Det ser svårt ut nu, det är inte alls lockande. Men nog ska vi klara det. Nog ska vi väl lyckas få jobb i sommar. Det borde väl inte vara en omöjlighet?
En titt på Slussen - bara för att visa, att det är där vi ska dricka vin i sommar. Under bron, precis vid vattnet. Vi ska hinna dit före de som nyss är fyllda fjorton och som sitter där med sina 2,28 procentiga cidrar. Vi ska ta den platsen ifrån dem.

image38



__

Jag har för övrigt haft världens underbaraste vecka. En hel vecka med ihoptrasslade ben om nätterna, tvåsamhet har fått vara nära och godnattkyssar har varit en självklarhet innan man somnat in. Likaså godmorgonkyssar direkt när ögonen slagits upp. Allnänt prat om egentligen ingenting. Och jag har liksom aldrig varit tryggare i någons sällskap som jag är nu. Aldrig vill jag härifrån. Det är i den här famnen jag kan släppa allt, som jag kan skapa nytt. Det är den här famnen jag alltid vill befinna mig i, just för att den låter mig vara mig själv och den jag är!!!! Jag behöver inte låtsas vara någon annan, och den känslan är något utav det bästa som finns. Den känslan är som ny för mig. Vackra ord jag får är inget minus, jag känner mig uppskattad. Och jag vet, jag vet att Tobbe älskar mig. Och jag älskar honom, Minst lika mycket!

Vi är en vacker tvåsamhet. Som idag har varat 1 månad!
Jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: mulin

Så fint. Som du sa förut: det känns som att det här är ett bra år.

2008-03-03 @ 22:49:40
URL: http://mvp.blogg.se
Postat av: Rosita

Jag är så glad för din skull!
Kärlek, kärlek, kärlek! :D

ps. Paint i min blogg! :D

2008-03-04 @ 09:17:06
URL: http://skarocksteady.blogg.se

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0