Ett till beväpnat rån (?)

Inatt drömde jag att lövstahallen blev rånad igen, dock utspelade det sig på ekershallen. Konstigt var det. Det var en liten kille framför mig i kassan som skulle köpa nåt helt vanligt, och när hon slagit in det han skulle köpa, så sa han att han ville ha sprit också. Kvinnan i kassan ber då självklart om leg, och han lägger upp ett pass. Men han lägger upp sin lillasysters pass, så det blir ju helt vrickat, vilket kvinnan i kassan också påpekar. Då letar killen plötsligt upp en pistol ur fickan, och jag rycker till och ser mot kvinnan i kassan. Hon kollar på mig och säger att det inte är någon idé att oroa sig, man måste upptäcka om pistolen är en leksak eller ett äkta vapen innan oron får träda fram. Nåväl, jag står där på helspänn medan han stoppar in pistolen i hennes mun, sakta ryggar jag tillbaka, och plötsligt är det kalabalik och alla springer omkring. Jag hittade Tobbe och vi sprang mot utgången - PANG - ett skott hörs. Vad hände? Dog hon? Vi rusar vidare mot utgången/ingången och liksom kastar oss över de där små "svänggrejerna" och sen är vi äntligen ute ur affären. När vi senare kom in igen möttes vi av en skylt där det stod "Ursäkta, det var något pucko som försökte sig på ett rån, men det misslyckades!"

Väldigt creepy dröm, verkligen.



Nu ska jag göra mig iordning och sen gå över till Bettan för att åka iväg mot skogen. Men tydligen en liten sväng till linde först. Jag vet någon jag kommer sakna, någon som just nu ligger och sover och är så himla söt.

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0