Glassproblematik & blandband

Så dök det där med glass upp i mitt huvud. Hur har glasstillverkarna tänkt egentligen? De tillfredsställer mig gånger tusen. De tillfredsställer mig så oerhört väl att jag inte ens kommer hinna/ha råd att smaka alla smaker jag vill smaka. Det är framförallt Diplom-is som lär ha suttit och tänkt noga, noga, ett flertal timmar. Hur ska vi tillfredsställa den där Johanna?! Jag börjar att nämna After-eight glassen, glassen som jag upptäckte min sista sommar på Mogetorps Wärdshus - underbart god. Bara att den finns är ju heaven. Sen kommer jag till resten. Vad sägs om Geishaglass? Kit-katglass? Dumlestrut? Snickers - och marsglass? Jag är lite kluven. Plus att de där självklara glassarna finns. Twister, Piggelin, Sandwich, Daimstrut, Päronsplitt... Listan kan göras oändlig! Och jag kommer bli galen i sommar. För jag kommer vilja ha alla smaker, vilja testa alla dem jag inte smakat. Jag kommer dessutom vilja ha mjukglass, kulglass, Nora-glass, Örebro-glass. Hur ska jag gå till väga för att ha råd med alla glassar jag vill ha?


Vad tycker Ni om för glassar?





Kvällen igår löste sig. Rebecca och Sandra hörde av sig från en kulle i stadsparken. De bad mig komma dit och vi satt där och pratade, lyssnade på fina blandband, åkte linbana och bara var. Det var en fin kväll, och jag blev jättejätteglad att de hörde av sig!

Jag blev sugen på att göra ett blandband. Eller att FÅ ett blandband / blandskiva. Det är fint att få. De som skulle få befinna sig på mitt blandband / blandskiva är Regina Spektor, Maia Hirasawa, Håkan, Belle and Sebastian, Kate Nash, Bright Eyes, Imogen Heap, Miss Li, Nancy Sinatra, Radiohead, Muse, Mew, Taken by trees, Tegan and Sara. Förmodligen krävs det mer än ett band / skiva för att få med alla låtar jag vill dela med mig av och skänka till vänner!

Vilken musik skulle ni fylla ett blandband / skiva med?

Kommentarer
Postat av: Thess

Mjukglass med colasås från donken ;)

2008-05-11 @ 12:39:02
URL: http://pitbullqueen.blogg.se/
Postat av: jeanette

Min favoritglass är nog Dajmstruten och den nya Calippon med lime smak...

2008-05-11 @ 12:39:56
URL: http://nette.bloggspace.se
Postat av: Heidi

Svar: I Finland firas morsdag söndagen den 11.5 :)

2008-05-11 @ 13:29:58
URL: http://heidijaninas.blogg.se/
Postat av: petra

det är deras nya klubb snap. var där förra fredan när det var premiär, riktigt roligt faktiskt! antar att det är gratis för att det är nytt. danne i snook ska dj:a med ^^

2008-05-11 @ 13:34:48
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/
Postat av: petra

haha ja lite lustigt av dig är det att vilja till danmark, där finns inget spektakulärt (förutom köpenhamn och tivoli). eller, där är rätt mysigt ändå. ett tag var jag där jätteofta, är så lätt och smidigt att åka över och bara köpa på sig ett lager alkohol ^^



idag ska jag försöka plugga lite, fast det går inget vidare, hehe. sedan blir det tvätt oxå... mindre kul!

2008-05-11 @ 13:36:49
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/
Postat av: petra

vet inte om det alltid är gratis, men var det förra gången och är det nu nästa gång, så jag tänkte att då kan man ju dra dit om det ändå inte kostar nåt!



ojojoj det är så svårt med filmfrågor! beror helt på vilket humör man är på. men några favoriter är kill bill, girl interrupted, the notebook, napoleon dynamite och amelie från montmartre. och där ingår ju ungefär alla kategorier, hehe, men ja, alltid svårt att säga.

2008-05-11 @ 16:35:18
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/
Postat av: petra

yes båda två. eternal.. är oxå en favorit. a beautiful mind såg jag för några veckor sen när den gick på tv, den var jättefin och bra!

2008-05-11 @ 17:24:41
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/
Postat av: petra

det är jättebra! nä, var det hon som fick reda på att killen varit otrogen?? :O

2008-05-12 @ 12:06:58
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0