Per Hagman - Skugglegender

Jag har börjat läsa noveller av Per Hagman, ur en bok (Skugglegender) som jag lånat av mulin.


Några rader jag på något vänster fastnade för, var de första raderna i novellen "Syster".
Mindre än en timme kvar och hon tänker än en gång på
hur det finns bilder minnen scener som aldrig bleknar,
aldrig förlorar ett uns av skärpa eller tynd, hur många
gånger man än i den förhoppningen spelar upp dem för
sig själv. Som en grammofonskiva inuti huvudet som
aldrig slits ut, hur många varv och hur tungt man än
låter nålen gå genom spåren.
Jag älskade de raderna. Jag vet inte varför, men jag tror att de där uteblivna punkterna spelar lite roll. "bilder minnen scener". När det är lite eget, och när saker - som enligt regler ska finnas - saknas. Det ger texten lite extra liv, det talar om att författaren vågar trotsa "regler". Sånt gillar jag!

Och jag är sugen på att skriva nu. Sugen på att skriva och sväva ut och ge ut roman efter roman. Om det bara fanns tillräckligt med fantasi och inspiration. Jag letar efter den.



Lite inspiration till att experimentera i photoshop har jag dock haft idag. Resultatet kan ni kika på här nedan. Blir jätteglad för åsikter och sådär.
Bilden är tagen för ett år sen inför studentbalen. Den skickliga fotografen är min kusin Eveline, jag är henne väldigt tacksam för att hon tog så många fina bilder!
Redigeringen, är då gjord av mig.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var så lite så :)

2008-05-20 @ 16:43:11
URL: http://fittdjur.blogg.se/
Postat av: Petra

facebook vill inte godkänna dig som min vän! det händer inget när jag klickar! så jag dissar inte dig, jag har bara problem med facebook :) får fortsätta klicka tills det ger med sig.

2008-05-20 @ 17:45:56
URL: http://tomorrowisastranger.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bilden är fin, lika så orginalet

2008-05-20 @ 20:29:18
URL: http://aplacetohide.blogg.se/
Postat av: mulle

den var mycket fin! men du skulle ha redigerat bort toaletten också (eller vad det nu är i bakgrunden! :P) vilka filter använder du? eller använder du filter? (: mycket bra jobbat iaf!

2008-05-22 @ 15:52:37
URL: http://www.mulles.net

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0