Det är lätt att vara efterklok, men den här gången var jag det innan

Det som skulle hänt idag, var att jag skulle tatuerat mig. Jag har lagt undan pengar speciellt för det ett tag nu. Och så blev jag uppsagd och bitter, sen fick jag förlängt och blev förvirrad. Och i fredags gav jag mig fan på att jag skulle tatuera mig trots allt, för att de där pengarna hade jag sparat undan just till det. Så jag ringde runt lite och så hittade jag en tid som var idag, kl 10.00. YES, tänkte jag och bokade den.

Igår började jag dock tänka klart, och idiotförklara mig själv en aning. Det är inte vettigt någonstans att boka en tatueringstid och betala 750 kr, när framtiden är osäker när det gäller inkomst. Därför satte jag alarmet på 09.45, och ringde till Stardust och avbokade den. Nu har jag en tid 5e januari istället. Så, om jag fortfarande har fast inkomst då, så slår jag till och kör på då. Tur att jag hann vara klok innan jag behövt kalla det "efterklok".

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0