Stockholm!

Precis hemkommen efter Stockholm, jag vill gå ut ikväll men vet ingenting som händer. Dessutom känns det som att en muskel i foten är oerhört sträckt, så mest haltar jag fram, och det kanske inte blir en särskilt dansant utgång, och det är just dansa jag vill, faktiskt.

Stockholm erbjöd grått väder, kallt väder och sjukt mycket hetsigt folk. Stockholm viskade i mitt öra att jag nog faktiskt inte vill flytta dit. Konstant stress och människor som i inte visar hänsyn. Jag vet inte, det känns inte helt som jag. Men enbart dåliga ting bjöd inte storstaden på. Den bjöd på en kusinträff och en natt i hennes lägenhet i Vasastan. Lagerhaus, falaffelkungen, kamerabutiker där jag for runt med blicken och ville ha allt - det blev endast ett motljusskydd, men tillräckligt bra och väl behövligt är det. Stockholm erbjöd en tur till Ropsten där vi skulle fota ett folkmusikband där "huvudrollen" var från Senegal och de var hur grymma som helst. Och efter Ropsten bjöd stockholm på en stund i Evelines skolas studio.

En hel gigantisk studio, med hur mycket prylar som helst. Blixtar, softboxes, filter, allt, allt, allt. Jag bara stod. En stund. Ville äga allt, ha tillgång till allt.

Jag fick hjälpa till och sätta upp en bakgrund, vi valde grått. Därefter blev jag sminkad och snygg, sen satte vi igång. Bilder på mig kommer senare under kvällen eller imorgon. Och bilder jag tog dyker upp lite senare.

Idag blev det en runda på stan. Underbara Mique - inhandlade lite smått och gott, onödigt inredningscrap. Men det är mysigt, och helt okej. Och helgen .- var toppen!

Kommentarer
Postat av: sofia

.. och blonda robin, och alice. haha. ;)



åh, ser fram emot bilderna!

2008-11-08 @ 19:20:16
URL: http://sandstedt.blogg.se/
Postat av: terese

Var går hon i skolan? :)

2008-11-11 @ 13:02:23

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0