Tankar om jobbet

Idag, mer än en månad efter att jag fick soffan hemlevererad - fick jag räkningen för den. Jag har gått och väntat på den, så att betalningen skulle vara över, och så jag skulle slippa ha pengar på kontot, som jag inte skulle kunna göra något med. Idag, kom räkningen. Istället för att ha närapå 11000 kr på kontot har jag nu 5700. Det känns tomt. Det känns, lite. Jag har ju känt mig rik ett tag. Nu tvärtom. Särskilt med tanke på att vad som händer efter sista november är oerhört oklart.

Får jag förlängt? Blir jag uppsagd? "Läget med orderingången ser inte så ljust ut i nuläget". Okej - vad innebär det för oss visstidare som ni redan sagt upp en gång - för att sedan istället förlänga. Blir vi uppsagda igen? Eller får vi förlängt? Våran arbetsledare sa att vi ska få besked i början på veckan, tror snarare beskedet kommer i början av sista veckan. De är sega med information och besked på det där stället. Jag hatar att gå omkring och inte veta, det är bland det värsta som finns. Jag vill ha klartecken, allra helst vill jag ha flera månader som jag VET! Men jag har lärt mig, att det är ett krav som är omöjligt på mitt jobb.

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0