You will find out where I have been

Nu känner jag att det var en evighet sen jag skrev sist. Anledningen är att jag har jobbat kväll. 14-23.30. Efter jobbet i måndags drack jag öl och kollade på film med låtsasförälskelsen (miller - jättegod öl, hjälp mig komma ihåg!). Vi såg Blues Brothers och Tomten är far till alla barnen, kändes sådär lagom okej när jag vaknade då hans alarm ringde vid halv 7, insåg att jag somnat där och inte hemma i min säng... Halv 7, all personal börjar dyka upp då, livrädd. Tänk om pappa skulle se mig när jag gick därifrån.... Jag drog på mig luvan på tröjan, och smet iväg med livrädd uppsyn, det var hemskt! Vilket snack det hade blivit om folk sett mig gå ifrån mekanikerns husvagn... Jisses! När jag kom hem sov jag några timmar till, sen var det bara iväg och jobba igen.

Igår efter jobbet drack jag kaffe med låtsasförälskelsen. 1½ timme- but how? Jag gillar inte kaffe... Men tydligen smakar det ganska bra med rätt mängd socker och rätt mängd mjölk. Kanske kan vara bra i vissa situationer att inte vara helt hatisk mot kaffe, vad vet jag? Pratade på rätt bra om ett lustigt sms jag fick, det fick mig att skratta för mig själv där jag gick omkring och städade strax innan jag slutade.
Efter kaffestunden cyklade jag hem - livrädd för att cykla på en förrädisk isfläck och halka, men jag överlevde.

Så, detta är anledningen till uteblivna blogginlägg. Helt vrickat - framförallt det första. Men, han är himla trevlig den människan. Trevlig och oerhört förstående.

Kommentarer
Postat av: Linda



- vem är denne mystiske "låtsas-förälskelsen" ? (:

2008-11-05 @ 12:34:48
URL: http://cummis.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0