Äntligen skapar jag ett hem för mig...

Jag blir inspirirad av att se och prata med vänner som är så säkra på det de vill göra. De får mig att tänka att "jag kan också". Och, det kan jag fan! Bara jag kommer på exakt Vad det är jag också "kan".

Fikan med Erika var kanon. Bara Vara, chailatte och en cream cheese/kalkon-smörgås. Vatten med apelsin&citron. Fönsterbordet och prat om hennes affärsidé (jag tror på dig stenhårt, det kommer bli sjukt bra!!!) och om relationer. Efter fikan begav vi oss till Clas Ohlson, och sen Indiska. Det känns äntligen som att jag skapar ett hem för mig, tidigare har det mesta varit, mest opersonligt. Men nu så. Köpte 4 ljus, och en ljuslykta.

Oerhört blåsigt, inte så himla smickrande för nya frisyren. Och inte heller så skönt för kroppen, isande kallt och det kändes som att man skulle avlida en bit.


Pga att jag får mitt hem mer och mer personligt, känns det svårt att göra något utav tanken som säger "hyr ut i andra-hand ett år, och läs en skriv eller fotokurs på folkhögskola". Men, jag vill ju! Så jag borde ju, definitivt! Men hur kommer jag ur det där bekväma och hemkära?


Nu ska jag bre mackor. Det får bli dagens lunch och kvällsmat på jobbet. Hårda mackor! Jag kommer knappast bli mätt. Stukad handled, och jag undrar verkligen vad jag får göra idag på jobbet. Handleds"skydd" inhandlat på apoteket idag, känns skönt.

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0