Idag känns det tomt i hjärtat

Varför känns det tomt i mitt hjärta?

För att hela den här veckan har jag gjort saker.
Måndag, hem för att städa, sen besök av
låtsasförälskesen.
Tisdag träffa emlan en stund och efter det en pizza
på stan, med låtsasförälskelsen.
Onsdag, träffa elina en stund och efter det en cykeltur,
till låtsasförälskelsens verkstad, kaffe & prat.

Och nu. Jag har diskat, handlat, borde dammsuga.
Men det är ensamt, bara jag. Tomt, tyst!
Jag kan bara träffa låtsasförälskelsen mån-onsdagkväll,
torsdag eftermiddag åker han hem till sitt värmland.

Och vad gör jag?
Precis. Jag gör ingenting ikväll. Känner mig jätte ensam.
Och jag fryser.
Och jag vill bara, sitta o prata & skratta!

Kanske ska baka muffins om en stund. Och så funderar jag
ett galet långt bad, med lavendeldoft.
Funderar även på att sova tidigt, jag har tappat kontrollen över
mina ögonlock hela dagen känns det som. I alla fall varit sjukt
trött...

Imorgon kommer elina, så blir det mat, idol och onyttigt. Det ska bli
fina fisken, lätt!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0