Klockslag och diverse "informativt", nästan

Börjar känna att det kanske är dags att sova nu, klockan är 00.52. Och jag vill liksom komma upp i rimlig tid, trots att jag inte börjar förrän kl 14.00, och egentligen kan sova till 12.00 om jag vill det. Vill gärna kliva upp vid 10.00, eller en timme tidigare ändå, så att jag kan känna att jag får lite eget existerande utanför jobbet.

Just nu sitter jag och drömmer om olika ipod's, skulle verkligen vilja ha en då jag jobbar och sliter. Framförallt på kvällarna. Lyssna på ljudböcker, eller småkurser till andra språk. Italienska, franska, spanska... Det tipset fick jag av Mia nu, och det lät ganska så intressant. Lyssna och lära, under tiden jag jobbar. Kanske underlätta lite för kommande utlandstripp, någonstans, någon gång.

Men nu, nu ska jag slå på någon film, ingen aning om vilken...Och sen somna in till den. Imorgon ska jag försöka hinna med att städa litegrann, och koka spaghetti. Det känns som att pasta med olika tilltugg är vad jag lever på. Sjukt tråkigt och enformigt - trots att jag varierar tillbehöret.

På onsdag kommer soffan och bokhyllan. Vet inte hur och när, och med hjälp av vem jag får ihop sakerna. Vill ju få ihop dem direkt, men det är mitt i veckan, och då jobbar alla vuxenheter då jag är ledig, sen jobbar jag på kvällen. Och helgen där, så åker jag till min syster i Norrköping.


Sov gott, godnatt!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0