Mamma Mia!

Under helgen har jag varit hos mamma & pappa. Skönt att komma till skogen, landet. Lugnet. Kolla på tv, småprata, hjälpa till lite smått med maten, läsa, promenera i höstlöv, kolla ännu mer på tv.

Jag har läst två böcker i helgen.
Ro utan åror  -  oerhört lättsam om ett oerhört tungt ämne. skriven av en kvinna som led av den dödliga sjukdomen ALS. Läsvärd, läsvärd och väldigt läsvärd. Man fick följa förloppet från diagnos till the ending.
Alkemisten  -  den var bra, bra mycket bättre än jag trodde. man fick följa en herdepojke på hans jakt efter den skatt han drömt om. Boken handlar om möten, om levnadsöden, om världssjälen. En bok som lämnar tankar om vad man själv har för drömmar, och vad det är för tecken man ska följa.

Idag föreslog mamma att vi skulle åka in på bio, se Mamma Mia. Jag blev jätteglad, för det var evigheter sen jag var på bio med henne. Mamma Mia var helt underbar, verkligen en film man bör se på bio första gången man ser den. Ett glädjepiller i filmform, och lätt det bästa jag sett på länge! Ikväll går ABBA-låtar runt, runt och jag blir nostalgisk och även sugen att se Mamma Mia på 21-föreställningen. Är även rätt pepp på Sing-Along - premiären sen, kan vara spännande!

Men ja, kort och gott. En skön helg. Jag tycker om mamma & pappa. Och det är skönt att komma ut till lugnet på landet ibland. Känna att man tar bort lite tyngd från mammas axlar, genom att hjälpa till att laga mat och liknande småsaker.

Kommentarer
Postat av: karin

Åh Mamma mia, alla säger att den bra, jag måste se den !:P

2008-10-06 @ 09:13:21
URL: http://kaboff.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0