Dialog

Idiotgubbe som befinner sig i samma maskinrum som jag ungefär 10 minuter varje timme.  Pekar på radion som står på Mix Megapols morgonprogram.

      -  Lyssnar du på det här? (tänk er en gnällig gubbröst!)
      -  Jaa, det gör jag!?
      -  Men vafan, det är ju bara reklam!
      -  Nejdå, det är en hel del prat och musik också.
      -  Jag har varit här inne FEM minuter, jag har då inte hört varken prat eller musik, varför sätter du inte på radio Örebro istället? P4! DET är bra grejer det!
      -  Jag tycker det här är bra, p4 är inte riktigt min grej.
      -  Nähä, och HUR många år sen var det du lyssnade på p4 egentligen?
      -  Jadu, mamma och pappa har på det då och då när jag är hemma...
      -  Och hur lång stund har du lyssnat då egentligen?
      -  Kanske någon timme då och då.
      -  HAH, ja... där ser du!  och så vandrade han iväg.

Herregud, gnälliga, skevtandade karl. Du gnäller som ett barn. Och nog kan väl jag som står i det där maskinrummet i 8 timmar konstant, få välja radiokanal???

Eller vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: mulin

Självklart ska du få välja kanal, sen är det ju en annan sak att man har olika åsikter om vilken radiokanal man föredrar. Men själva grejen, att han ens lägger sig i är ju hur dum som helst.

2008-09-04 @ 16:03:46
URL: http://apoetry.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0