Exotiska frukter

Klockan 08.45 ringde min klocka, för jag hade tänkt att jag en halv timme senare skulle strosa ut och ta en morgonpromenix. Klockan 10.04, kollade jag på klockan och insåg att den var mer än vad den borde varit. Och när jag kollade ut, då förstod jag knappt vad det där vita som föll var för något. Snö, det var fint - men lite väl sent va? Morgonpromenaden blev en timme efter att jag vaknat, och det blev bara en promenad till ica, för att inhandla diverse exotiska frukter.

Under eftermiddagen har jag nu lagat sjukt god köttgryta, och ris. Till det åt jag ananas och drack vatten. Det var hur gott som helst, och jag är faktiskt bra på det där med att laga mat när jag väl tar mig i kragen. Dock är mina ögon överkänsliga mot lök, det svider inte i dem när jag hackar lök. Det gör ont. Det bränner. Det värker. Men jag antar att det är ett sånt där litet överraskande moment i vardagen, en sån grej jag får stå ut med.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Är också så där känslig mot lök. Känns som om ögonen ska trilla ut till slut.

2009-01-03 @ 19:37:25
URL: http://birfir.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0