Om comhem och ett internet ur funktion

11.05   När jag placerade mig vid datorn nu i morse var det ett kryss över min anslutning. Jaha, tänkte jag. Startade om datorn i hopp om att det sedan skulle vara precis som det skulle. Men icke. Så efter lite keyboardspel som inte var ett dugg motiverat, så ringde jag till comhems kundtjänst, ironiskt nog mindes jag kundtjänst numret i huvudet efter att ha nämnt det så många gånger då jag jobbade med försäljning av comhems produkter. Kundtjänstkillen var schysst och skulle uppgradera mitt bredband till 10 mb istället för 8 mb, för samma pris. Mot att jag band mig i 12 månader. Och jag körde på det. (Bindningstiden jag har går snart ut ändå, och oavsett om jag väljer att byta leverantör eller ha kvar comhem så måste jag ju binda mig minst 12 månader - och då kan jag lika gärna ha kvar det som fungerat jättebra hela tiden. I guess.)


Lite träning har utövats på min kära yogamatta nu på morgonen. Dagens promenad har dock inte blivit av än, har inte hunnit känna mig motiverad till detta ännu med tanke på att det som idag ramlar från himlen är vitt och blött. Inte vitt och fint. Och nu får jag vänta ännu en stund på promenaden, ifall det skulle vara så att comhemtekniker måste kika in här. Då måste jag ju vara hemma...


13.37  Nu 4 timmar efter att jag först satte mig vid datorn, och 2½ timme efter att jag ringde kundtjänst, så fungerar mitt Internet fortfarande inte. Och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Måste jag vara hemma? Eller kan jag gå ut och gå?  Jag har sorterat bland lite papper, dammat på lite ytor. Jag har diskat och jag har gjort rent ugnen ordentligt, samt torkat av alla köksluckor. Nu tänkte jag bege mig mot skafferiet och få snyggare ordning där, och torka hyllorna. Sen blir det väl badrumsskåpet. Jag känner mig riktigt ambitiös, kanske var det bra att Internet inte funkar idag.... Men efter efter att jag är klar med skafferi och badrumsskåp tänker jag minsann ta min promenad tror jag. Och efter promenaden ringer jag till kundtjänst igen om det inte funkar. 


15.42   Finally. Nu funkar Internet igen. Skönt. Det är okej att vara utan Internet, men helst på mina villkor. Och inte teknikens. Men som sagt så har jag hunnit med städning och handling, och städning - det är inte varje dag man gör rent köksluckorna och ugnen. Så, det var bra!


(Ett blogginlägg skrivet i word, avancerat va?)


Kommentarer
Postat av: Karin

Eller hur! Hur snäll och go hund som helst. Hoppas vi får vara hundpassare fler gånger. Saknar verkligen hund!



Jag hoppar hopprep (hihi) och så gör jag sit-ups med lite olika hållingar och lite benövningar. Vet inte riktigt hur man ska förklara dem :P Har du några bra benövningar? :D

2009-01-19 @ 16:57:01
URL: http://kaboff.blogg.se/
Postat av: Karin

Precis vad jag skulle vilja ha jag med! För det är ju där man vill minska på ett och annat haha :D



Ska tipsa så fort jag vet något jättebra ;)

2009-01-19 @ 18:04:56
URL: http://kaboff.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0