Choklad

Att vara sugen på choklad och att prata om kladdkaka gör mig galen. Jag skulle kunna dra på mig jacka och skor hur snabbt som helst och rusa iväg mot ica för att efter halva vägen inse att de har stängt, för 13 minuter sen. Visset vända om (och hoppas att ingen ser mig, för man känner sig ju så fånig när man plötsligt bara vänder sig om och går åt motsatt håll) och släpa sig tillbaka hem. Dystert. Och med tunga steg.
       Ägg. Apelsin. Grädde. Banan. Ska inhandlas och nästa gång du kommer ska en kladdkaka stå på bordet och svalna och dofta sådär gott för att sedan bli serverad med fluffig grädde och skivad banan. Och det vattnas i munnen. Jävla ica. Klockan 10, varför stänga då när jag behöver er som mest?



Och Bob Hansson är en poet,
jag är bara nån jävla brud som avgudar hans texter,
och Ismaels!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0