Lite drömmar om lägenheten

Okej, en liten ommöblering har skett. Sängen och soffan har bytt plats. Lampan står i hörnet innanför soffan. Datorn och tv.n står kvar på sina platser, men jag har funderingar på att flytta tv.n lite mer mot balkongdörren - jag menar, balkongdörren används ju inte sådär otroligt flitigt denna årstid. Och om jag flyttar tv.n, då kan jag flytta efter datorn en liten bit. Så att det inte känns som att alla saker är staplade på varandra.

Lite konstigt ser det ut när sängen "sticker ut" en bit vid fönstret, och täcker lite gardiner, men det kanske bara är jag. Det kanske bara är en vanesak. Jag måste hitta på något sätt att dölja alla miljontals sladdar som befinner sig bakom tv och dator, de ser förjävliga ut.

Imorgon ska jag nog ta mod till mig och försöka ringa min hyresvärd och fråga om det finns någon som helst chans att de kan dra lite kablar.



Funderar även på att fråga om de har några planer på att fixa lite inne på toaletten. Det är nämligen så att tapeterna har massa ingrodd smuts, det sitter lite pluggar här och var. Det saknas ett fäste till mitt tvättställ som man ska kunna "vika ner" över badkaret. Fläkten låter som tagen ur en skräckfilm. Ibland läcker handfatet, så att det är en liten vattensamling runt dess fäste vid golvet. Och lite då och då rinner det ner dåligt i handfat och badkar. Så, borde det inte vara dags för en liten justering där snart kanske?  En justering i form av nytt golv, nya väggar (eller varför inte kakel - jag skulle dö för att kaklat badrum!!!!!), ny och fräsch toastol samt handfat, och gärna ett fräschare och lite mindre badkar (jag kan liksom inte sitta med böjda knän, då kanar jag iväg...) -  jag skulle mycket väl kunna stå ut med en dusch om de hellre skulle köra på det. O ch så en ny fläkt.

Ja, det är ju otroligt fint att drömma lite...

     Jag menar, kakel vore ju oerhört hett!
(bild från http://www.odmans.se/badrum.jpg)

Kommentarer
Postat av: fanny

åh jag älskar dom filmerna :) jag grät massor :P är lite blödig av mig, haha :) hoppas du får en mysig kväll gumman! puss&kram

2009-01-25 @ 20:02:15
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Annelie

Usch vilket FÖR mycket badrum :P det är skräcken att sätta så där mycket olika kakelstorlekar och soprter :p fy ! haha.

2009-01-25 @ 21:43:23
URL: http://annelieandersson.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0