Bang, bang - he shot me down

Jens Lekman sjunger om en fredagsnatt at the drive-in bingo. Stabbing Westward sjunger om ett liv som är Wasted. Nancy Sinatra sjunger "Bang, bang, he shot me down. Bang, bang, I hit the ground". Ungefär så skulle man kunna säga kanske. "Bang, bang, he shot me down" På olika sätt liksom. Jag lyssnade på snarkningar i natt, och på ett förflutet, och medan snarkningarna existerade så tänkte jag lite. Och hostade. Jag kysstes i natt. Ute studsar regnet mot balkongräcket och jag är glad att jag inte behöver röra mig utanför dörren idag. Det enda jag behöver göra idag är att plugga, och se hur diskhögen sakta men säkert blir stor, igen. Jag har nästan ätit upp en hel förpackning riskakor idag, pizzasmak.

Kommentarer
Postat av: Sven

Är det inte "'shot' me down"? ;)

2008-02-03 @ 16:42:51
Postat av: lasse

"Bang, bang, he shot me down. Bang, bang, I hit the ground". Den låten e vacker som den sol som tyvärr aldrig ses på göteborgs grå gråa himel..haha..nää i alla fall. trevlig läsning va d

metaemotion of göteborg

2008-02-03 @ 20:18:29
URL: http://metaemotion.blogspot.com

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0