Jag glömmer bort min ålder

Ett inlägg om att glömma bort sin ålder, samt sånt som inhandlats.

En liten runda på stan blev det idag. Joinade när Tobbe skulle upp till jobbet. Trots att jag bett mig själv att inte lägga pengar på kläder så råkade jag göra det. Ett par svarta shorts från HM, 98 kr. Samt en svart, vanlig tröja med dragkedja och luva, också från HM, 198 kr. Sen begav jag mig till Åhlens där jag hittade en present till min syster, jättefina muffinsformar + en hushållspappershållare. Letade efter videoband på Clas Ohlsson, men tiden var väldigt knapp och jag hittade inga...

På vägen hem smet jag in på någon liten affär i den "utländska delen" av stan. Införskaffade äppletobak till vattenpipan och tre rullar kol med tio i varje.
"En kostar 20. Ta 3 för 50!"
Jag klagar inte på billigt stuff.
Däremot tror jag den äldre mannen flirtade lite med mig, vilket inte var så himla charmigt. Han slängde ner en twix i min påse - vad ska jag tolka det som?

Lite komiskt är det att jag glömmer bort min ålder. Eller kanske är komiskt fel ord. Det kanske är tragiskt. Kanske börjar jag bli smått senil i förtid?
"Hur gammal är du? Du ser väldigt ung ut!" när jag handlade sakerna till vattenpipan.
"Jag är 18. Eller, nej jag är 19 till och med...!" varför envisas jag med att tro att jag är 18?
det känns faktiskt inte helt okej!





Ni som är intresserade av att få mer läsare på eran blogg kan klicka HÄR så kirras det utan problem!

Kommentarer

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0