Tack mamma! (och Prag)

Det är en aning skrämmande när det första man ser när man låser upp dörren och går ut, är en kille som ligger i trappen precis till höger om mig. Och tycks sova, eller i alla fall något liknande. Jag var tvungen att ringa Tobbe (som jag inte ens en minut tidigare) hade gett en hejdå-puss, och säga att det låg någon i trappen. Han kilade upp till kikhålet och blev förvånad även han.

Arbetsförmedlingen gick okej. Tråkigt möte. Tråkigt folk. Jag fick "uppgifter" att göra. Och jag vill inte aktivt söka jobb, jag vill få ett bara sådär, där jag trivs och får bra lön. Osv, osv... Jag ska skicka in papper till alfakassan - and I love it, hoppas jag får slantar därifrån!

Ringde Gunbritt idag, tänkte höra om det var någon mer kör nu under våren, det var det icke. Men hojhojhoj, hon vill ha med mig till Prag i mars!!!! Stor körtävling eller vad det nu var, och det lät så roligt! Jag blev verkligen sugen! Och så var hon villig att trimma min röst lite innan. Lovely! Jag behöver verkligen det!

Pratade även en sväng med min mamma. And I love her!  Jag var skyldig henne en bunt tusenlappar, säkert 5 st om jag minns rätt. Men hon har bestämt sig för att vi ska skippa dem, jag behöver inte betala tillbaka dem. Och det går inte att beskriva hur lättad jag blev, tack i mängder mamma!

Kommentarer
Postat av: mulin

Ja, men precis. Jag har också bara kompost, papper och typ vanliga sopor. Och i min lägenhet har jag två påsar med konservburkar och en påse med glas. Jag vet inte var jag ska ta vägen med det. Glaset kan man iofs slänga bakom Ekershallen. Men konservburkarna?

2008-05-21 @ 15:11:42
URL: http://apoetry.blogg.se/
Postat av: sofia

tack för peppningen. det behövdes idag. :)

appropå pannkakorna, är det ngt speciellt i, eller gör du dem bara tjockare? ;)

2008-05-21 @ 20:31:15
URL: http://sandstedt.blogg.se/

Skriv dina ord här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0